لغو دوره ارتقای حافظان و قاریان دانشگاه‌های علوم پزشکی در قم
کد خبر: 3880651
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
محمدمهدی بحرالعلوم خبر داد:

لغو دوره ارتقای حافظان و قاریان دانشگاه‌های علوم پزشکی در قم

دومین دوره ارتقای حافظان و قاریان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که باید طی روزهای آینده در شهر قم برپا می‌شد، لغو و برگزاری آن به زمان دیگری موکول شد.

لغو دوره ارتقاء حافظان و قاریان دانشگاه‌های علوم پزشکی در قم

محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری دومین دوره ارتقای دانشجویان حافظ و قاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: اولین بار این دوره سال قبل در به میزبانی استان زنجان برگزار شد و مقرر شده بود تا طی روزهای 13 تا 17 اسفندماه، دومین دوره این طرح به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور که باید تجمعات و همایش‌ها را به حداقل رساند، مقرر شد تا برگزاری این دوره تا اطلاع ثانوی به تعویق بیفتد.

رئیس مرکز امور قرآنی وزارت بهداشت در مورد فراهم کردن مقدمات برای برگزاری این دوره در استان‌های دیگر نیز بیان کرد: تمام موارد این چنینی مورد بررسی قرار گرفت، اما در مجموع به این نتیجه رسیدیم، فعلاً لغو شود.

وی در ادامه به بیان جزئیات بیشتری از این دوره پرداخت و گفت: برای دعوت از دانشجویان جهت حضور در این دوره، از مدت‌ها قبل کار شناسایی و برگزاری آزمون‌های ورودی را در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت و حفظ انجام دادیم. تعدادی از شرکت‌کنندگان از دوره اول راه یافته‌اند و تعدادی نیز برای اولین بار است که در چنین دوره‌ای حضور می‌یابند.

بحرالعلوم در مورد اهداف این طرح نیز تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان رتبه‌های خوبی دارند، اما در دو سال اخیر رتبه‌های کسب شده بیشتر در بخش‌های معارفی بوده و کمتر رتبه‌ای در بخش آوایی به دست آمده است. لذا تصمیم گرفته شد تا بر روی بخش آوایی نیز کار شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی همچون، دانشگاه‌های مشهد، اصفهان، قم و ... که اساتید در آن حضور دارند و کمتر احساس نیاز می‌شود، خودجوش دوره‌هایی را برگزار کردند، لذا برای اینکه دیگر دانشگاه‌ها نیز بهره‌مند شوند، دوره‌هایی طراحی شد. البته در جشنواره اخیر در رشته حفظ رتبه‌های خوبی به دست آمد، اما در قرائت لازم است تا بیشتر تلاش شود.

وی بیان کرد: در این دوره افراد به صورت حضوری شرکت می‌کنند و در ادامه به صورت غیر حضوری ادامه خواهد یافت. بنابر این این طرح مستمر است و تاکنون نتایج نسبتاً خوبی را به همراه داشته است. مقرر شده است تا در صورت امکان و فراهم شدن مقدمات برای سال آینده این دوره‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار شود و دانشگاه‌هایی که از اساتید خوبی برخوردار هستند بتوانند دانشگاه‌های پیرامون خود را نیز پوشش دهند.

انتهای پیام
captcha