برگزاری آزمون کتبی جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم
کد خبر: 3880542
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
رشید جعفرپور خبر داد:

برگزاری آزمون کتبی جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

آزمون کتبی بخش معارفی و رشته حفظ سی‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم به زودی همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون کتبی جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید بر اینکه فرایند سی‌وپنجمین دوره این جشنواره از ابتدای دی‌ماه و با ابلاغ دستورالعمل آغاز شده است،‌ گفت:‌ فرایند اجرایی این جشنواره از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شده و دانشگاه‌ها طی بازه زمانی بهمن‌ و اسفند‌ماه مرحله دانشگاهی بخش‌های آوایی در رشته‌هایی همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تواشیح و ... را برگزار می‌کنند.

جعفرپور به برگزاری آزمون بخش کتبی اشاره و تصریح کرد: این آزمون به زودی در تمامی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم در 9 رشته بخش معارفی شامل آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، ‌آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، ‌آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن،‌ آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام دانشجویی، پرسمان قرآنی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: 


وی با تأکید بر طراحی سوالات با کمک اساتید مبرز،‌ افزود: علاوه بر آزمون بخش کتبی، در رشته حفظ نیز مرحله دانشگاهی به صورت کتبی برگزار می‌شود، این آزمون شامل چهار رشته حفظ کل قرآن،‌ حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء است و همزمان با آزمون بخش معارفی به صورت کتبی برپا خواهد شد.

جعفرپور بیان کرد: در این آزمون‌ها 40 سوال چهارگزینه‌ای و در بخش معارفی، پنج سوال تشریحی در نظر گرفته شده تا در صورت برابری چند شرکت‌کننده سوالات تشریحی ملاک ارزیابی‌های بیشتر قرار گیرد.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: برای دانشگاه‌ها به میزان شرکت‌کنندگان، سهمیه در نظر گرفته شده است. بعد از برگزاری آزمون، پاسخنامه در اختیار کارشناسان قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود که حداکثر تا یک هفته بعد از آزمون، نتایج اعلام و راه‌یافتگان به مرحله استانی معرفی شوند. مرحله استانی نیز اردیبهشت‌ماه سال آینده همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی در مورد میزان شرکت‌کنندگان در بخش کتبی جشنواره سی‌وچهارم گفت: سال گذشته حدود 23 هزار نفر در آزمون کتبی حضور یافتند و با توجه به اینکه این میزان بسته به شرایط افزایش یا کاهش می‌یابد، ‌پیش‌بینی می‌شود که در همین حدود باشد.

انتهای پیام
captcha