دلیل کمبود برخی داروهای ضروری در بیمارستان‌ها
کد خبر: 3880218
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
شانه‌ساز تشریح کرد؛

دلیل کمبود برخی داروهای ضروری در بیمارستان‌ها

رئیس سازمان غذا و دارو، دلیل کمبود برخی داروهای ضروری در بیمارستان‌ها را مناسبت‌های مالی بین شرکت‌های بیمه‌گر، بیمارستان‌ها و شرکت‌های پخش دارو دانست و بر رفع آن تأکید کرد.

دلیل کمبود برخی داروهای ضروری در بیمارستان‌هامحمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایکنا؛ در رابطه با کمبود دارو‌های حیاتی در برخی از بیمارستان‌ها، اظهار کرد: دلیل این وضعیت، کمبود دارو در کشور نیست، بلکه مناسبت‌های مالی بین بیمارستان‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های پخش دارو دلیل آن است.

وی افزود: در حال حاضر برخی از بیمه‌ها حدود هشت ماه است که سرجمع به داروخانه‌ها بدهی دارند، در بخش‌های بستری مانند بیمارستان‌ها این عدد بسیار بزرگتر و بیشتر است و این‌ها نیز به شرکت‌های پخش دارو بدهکار هستند.
 
شانه‌ساز تأکید کرد: چنانچه شرکت‌های بیمه‌گر بدهی خود را به داروخانه‌ها پرداخت کنند، آن‌ها نیز بدهی شرکت‌های دارویی را پرداخته و این شرکت‌ها مطالبات تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان را پرداخت می‌کنند، در نتیجه عمده این کمبود‌های دارویی به ویژه در بیمارستان‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: هیچ شرکتی حق ندارد توزیع دارو در بیمارستان‌ها را با اخلال مواجه کند، هرگونه توقف و اخلال تحلف بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی با آن شدیداً برخورد می‌کنند.
 
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وزیر بهداشت پیگیر مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها از شرکت‌های بیمه‌گر است، گفت: امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته و حمایت دولت و وزارت بهداشت، بدهی‌ها به بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش مرتفع شود تا این کمبود‌ها نیز جبران شود.
انتهای پیام
captcha