اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3880037
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن

خبر برگزاری جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها طی روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز چهارشنبه، 30 بهمن‌ماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که خبر برگزاری جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن یکی از مهمترین این اخبار است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 30 بهمن‌ماه و تا ساعت 16:30 تعداد هشت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها سه خبر از این اخبار با عناوین ««ذوالفقاری» قائم‌مقام سازمان دارالقرآن‌ شد»، «حضور غیر نوآورانه نهادهای دولتی در نمایشگاه قرآن بار منفی دارد» و «همه باید بیایند تا بهترین‌ها به مجلس راه پیدا کنند/ معیار فرد اصلح را رهبری ترسیم کرده است» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار این صفحه نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه که عنوان ««ذوالفقاری» قائم‌مقام سازمان دارالقرآن‌ شد» دارد، در رابطه با انتصاب قائم‌مقام سازمان دارالقرآن بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: ««محمد ذوالفقاری» از سوی حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم به‌عنوان قائم مقام این سازمان انتخاب شد.
ذوالفقاری یکی از چهره‌ها و مدیران جوان قرآنی کشور است که پیش از این، مسئولیت دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین را بر عهده داشته است».
فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نیز طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت یک صفحه از قرآن کریم آغاز شده که خبر امروز در رابطه با تلاوت صفحه 305 کلام‌الله مجید توسط مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد، قاری مشهور مصری است.
همچنین، در ادامه و تا این لحظه نیز اخبار دیگری با عناوین «آمازون به خاطر ایرانی بودن یک نویسنده، آثار او را از سایت خود حذف کرد»، «اعتکاف رجبیه در ۵۰۰ مسجد تهران»، «تلاوت دو قاری بین‌المللی در محفل قرآنی حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) ازگل»، «برگزاری «محفل خاطره» بزرگداشت شهید مظفری‌نیا در حرم حضرت معصومه(س)»، «تأکید مسئولان و متولیان حوزه علمیه تهران به حضور حداکثری در انتخابات» و «چگونه برسر سفره کرم آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) بنشینیم؟» بر روی خروجی این صفحه از خبرگزاری فارس منعکس شده که در حوزه‌های مختلف معارفی از جمله حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
«تأکید مسئولان و متولیان حوزه علمیه تهران به حضور حداکثری در انتخابات»، عنوان یکی از اخبار امروز این صفحه است که اگرچه در حوزه تخصی قرآن قرار ندارد، ولی به دلیل اینکه در رابطه با بیانیه مسئولان و متولیان حوزه علمیه استان تهران جهت دعوت از آحاد جامعه برای شرکت در انتخابات پیش رو منعکس شده، خبری حائز اهمیت بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «انتخابات بستری است برای برای نشان دادن عزم ملی در جهت تغییر و بهبود وضعیت و معیشت جامعه و رسیدن به اوج قدرت کشور، که در سنت الهی پس از ارادۀ مردم برای تغییر خداوند متعال هم همراهی خواهد فرمود و برای قوی شدن ایران مدد رسانی خواهد کرد. آسایش و پیشرفت کشور در سایۀ قوی شدن تحقق پیدا خواهد کرد و به فرمودۀ مقام معظم رهبری: «یکی از مؤلفه‌های قوی شدن این است که مجلس قوی داشته باشیم مجلس شورای اسلامی که محل قانون گذاری است بایستی قوی باشد.
اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی بر کسی پوشیده نیست نمایندگان مردم می‌توانند با یک مجلس هوشمند و قدرتمند به ادارۀ بسیار بهتر امور در کشور کمک کنند و با طراحی دقیق برنامه و نظارت بر رفتار مدیران جامعه و با اتخاذ مشی شفافیت و عدالت کشور را به اوج اعتلا برسانند».
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منعکس نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «هم ثروت و هم فقر، ابتلاء و امتحان الهی است» دارد، مربوط به روز گذشته است.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه که عنوان «سومین مجمع خادمان قرآن کریم برگزار شد» دارد نیز مربوط به روز گذشته بوده و از آن زمان تاکنون هنوز به‌روز‌رسانی نشده است.
ایسنا
«آغاز مسابقه کتابخوانی دومین جشنواره ملی مهدویت» و «جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد»، عناوین دو خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران تا این ساعت را تشکیل می دهند که یکی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و خبر دیگر نیز در حوزه معارفی عترت منتشر شده است.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان «جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد»، دارد، آمده است: «جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حضور نمایندگان نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی کشور صبح امروز، ۳۰ بهمن در ساختمان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش ایسنا به نقل از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده – معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- در ابتدای این جلسه با اشاره به شعار امسال نمایشگاه قرآن گفت: شعار نمایشگاه امسال "قرآن، کتاب رشد و رویش" است و دلیل آن هم توجه ویژه به کمیته کودک و نوجوان خواهد بود. سال گذشته تمام تمرکزمان به بخش بین‌الملل بود و امسال با کمک دستگاه‌های فرهنگی به مقوله کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.
وی با اشاره به دعوت معاونت قرآنی ارشاد از کشورهای اسلامی برای حضور در نمایشگاه بیست‌و هشتم گفت: دعوت رسمی از ۲۰ کشور اسلامی صورت گرفته است و امیدواریم با حضور تمام‌قد آنها، بخش بین‌الملل بیش از پیش بدرخشد».
ایرنا
صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این لحظه تنها دو خبر با عناوین «ترفند معامله قرن پشت‌پرده‌ای سیاسی دارد یا مذهبی؟» و «نگاه خانواده‌ها به اوقات فراغت تغییر کند» را بر روی خروجی خود انتشار داده است که این دو خبر نیز در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
یکی از اخبار امروز این صفحه که عنوان «نگاه خانواده‌ها به اوقات فراغت تغییر کند» دارد، در گفت‌و‌گو با رضا برزگر، معاون دفتر فرهنگی توسعۀ روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری منتشر ده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «معاون دفتر فرهنگی توسعۀ روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: یکی از آفات فرهنگی نگاه برخی خانواده‌ها به موضوع اوقات فراغت است که آن را فقط برای پر کردن وقت فرزندان خود می‌دانند و توجهی به محتوا و کیفیت برنامه‌ها ندارند.
رضا برزگر در حاشیه داوری مرحله نهایی رویداد فهما(پایتخت فرهنگ و هنر مسجد) در حوزه غنی سازی اوقات فراغت به خبرنگار معارف ایرنا گفت: این مساله به فرهنگ خانواده ها برمی‌گردد و باید این نگاه را تغییر داد. خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی در این زمینه مسئول است ولی باید توجه کنیم که کار فرهنگی را نمی توان طی امروز و فردا انجام داد و برخلاف طرح های عمرانی، در درازمدت پاسخ می دهد.
وی این کار فرهنگی را از طریق رسانه‌ها و کسانی که بر روی فکر و اندیشه تاثیرگذار هستند، بسیار قابل توجه دانست و با استناد به آیات هفتم و هشتم سوره انشراح اظهار داشت: در آموزه های دینی موضوعی به نام اوقات فراغت نداریم. چون طبق آیات قرآن انسان هرگاه از کاری فارغ شد باید به کاری دیگر مشغول شود».
باشگاه خبرنگاران جوان
تعداد دو خبر با عناوین «نظر امام صادق(ع) درباره اهمیت تکریم مردان در خانواده» و «پاسخ سوالات انتخاباتی بر مبنای آیات قرآنی؛ چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منعکس شده که یکی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که در رابطه با سؤالات انتخاباتی و پاسخ آن‌ها در قرآن منتشر شده، آمده است: «در این مطلب با توجه به دغدغه مردم در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، پاسخ برخی سوالات مخاطبان را با توجه به آیات قرآن آماده کردیم که در ادامه آن را می‌خوانید: چرا باید رأی بدهیم و در انتخابات شرکت کنیم؟ جواب: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»(سوره رعد آیه ۱۱) خدوندا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند.
من وقتی نمی‌دانم به چه کسی رأی بدهم، باید چه کنم؟ جواب: «فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون»(سوره انبیا آیه ۷ و سوره نحل آیه ۴۳) از اهلش بپرسید آنچه را که نمی دانید.
اگر در جامعه موقع تبلیغات انتخابات موجی ایجاد شد، چه کنیم؟ جواب: «و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون»(سوره یونس آیه ۸۹) راه کسانی را که علم ندارند، پیروی نکن».
ایبنا
«گفتگویی میان فمینیسم و اسلام در قاب یک کتاب»، عنوان تنها خبر امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران است که این خبر نیز در حوزه دین و اندیشه بوده و مربوط به حوزه تخصصی قرآن کریم نمی‌شود.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منعکس نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «تصرف در ملک مشاع بدون رضایت شریک» دارد، مربوط به روز گذشته است.

انتهای پیام
captcha