توجه بیشتر حوزه‌های علمیه به رسالت اجتماعی
کد خبر: 3879920
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

توجه بیشتر حوزه‌های علمیه به رسالت اجتماعی

نماینده ولی‌فقیه در کویت با بیان اینکه امروز در زمان فتنه‌ها هستیم و اگر به واقعیت‌ها و نیازها توجه نداشته باشیم آینده از آن ما نخواهد شد، گفت: حوزه‌های علمیه باید به رسالت‌های اجتماعی بیشتر توجه داشته باشند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله حسین المعطوف، نماینده ولی‌فقیه در کویت امروز، 30 بهمن‌ماه در اختتامیه دوره آموزشی منهاج که در کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه در عصر حاضر نیازمند درک بهتر پیام دین اسلام هستیم، گفت: امروز مشکلات ما ناشی از دوری از پیام قرآن است.

وی بیان کرد: تعصبات شخصی و قبیله‌ای با روح اسلام منافات دارد و پیروی از ابلیس است. پیامبر(ص) در جامعه شرک حتی با کفار هم نه به‌عنوان دشمن بلکه به‌عنوان افرادی که نیازمند هدایت هستند نگاه می‌کرد اما در جامعه امروز این نگاه وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در کویت در ادامه با اشاره به اینکه اگر امروز از فلسطینی‌ها دفاع می‌کنیم براساس اصول دین اسلام است، گفت: اسلام دین برابری و توجه به انسان‌هاست.

وی افزود: ارزش‌های اسلامی همچون عدالت و ارتباط ملت‌های مسلمان با یکدیگر امروز کمرنگ شده و به‌جای ارتباطات برادرانه و پیاده کردن آیات قرآن در زندگی با یکدیگر در نزاع هستیم.

آیت‌الله المعطوف تصریح کرد: امروز کتابی که اسلام را به زبان روز و با توجه به نیازهای روز نوشته شده باشد وجود ندارد، امروز در زمان فتنه‌ها هستیم و اگر به واقعیات و نیازها توجه نداشته باشیم آینده از آن ما نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در کویت با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد فلسطین را از بین ببرد، گفت: مسلمانان به‌جای اتخاد در برابر آمریکا با هم بر سر اختلافات جزئی در حال نزاع هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه به‌عنوان رهبران فکری جامعه کمتر به مسائلی از جمله تربیت جوانان و اخلاق پرداخته می‌شود، گفت: در حوزه‌های علمیه باید به رسالت‌های اجتماعی بیشتر توجه شود.

آیت‌الله المعطوف تأکید کرد: امروز به پیام دین و مسائلی چون عدالت، حقوق انسانی و تعلیم و تربیت باید بیشتر پرداخته شود و کمرنگ شدن تعالیم قرآنی در جامعه را باید متذکر شد.

انتهای پیام
captcha