مسابقات ملی مناظره دانشجویی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3879799
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶

مسابقات ملی مناظره دانشجویی در قم برگزار می‌شود

دبیر نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان قم از برگزاری این دوره خبر داد و گفت: فراخوان ثبت‌نام این دوره از مسابقات در مرحله استانی، 20 بهمن ماه آغاز و تا پایان بهمن‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در قم برگزار می‌شود

یاسر شریفی، مدیر جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با ایکنا قم، با بیان اینکه جهاددانشگاهی از سال 59 به فرمان امام(ره) تشکیل شد و تا به امروز این مرکز با 103 واحد سازمانی در کشور مشغول به فعالیت است افزود: 3 پژوهشگاه و 29 پژوهشکده در جهاد دانشگاهی استان قم در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر در استان قم 6 کارگروه (به غیر از کشاورزی و منابع طبیعی) به صورت تخصصی و عمومی، دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کنند، برای مثال در کارگروه فنی و مهندسی، پکیج دانشجوی ماهر را برای دانشجویان آماده کرده‌است که در آن تمام نرم‌افزارهای تخصصی رشته فنی و مهندسی استخراج شده و دوره‌های آموزش این نرم‌افزارها به صورت ترمیک در حال برگزاری است و پس از پایان دوره کارشناسی، دانشجو موفق به فراگیری 8 نرم‌افزار کاربردی شده است.

شریفی با اشاره به اینکه تمام دوره‌های برگزار شده در جهاددانشگاهی مهارتی هستند، اظهار کرد: متولی برگزاری دوره‌های نظام مهندسی در استان قم، جهاد دانشگاهی استان است.

وی با بیان اینکه محور اصلی فعالیت جهاد دانشگاهی دانشجویان هستند، گفت: هدف از برگزاری «دورهمی‌های کسب و کار» نیز، این است که دانشجویان در نهایت توانمند شوند و بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی برای خود کسب و کار موفق راه‌اندازی کنند.

شریفی افزود: دو خبرگزاری ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن) و ایسنا (خبرگزاری دانشجویان ایران) در ذیل حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی قرار دارند، همچنین مرکز آسیب‌های اجتماعی با برگزاری دوره‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این نهاد فعال است.

شریفی از راه‌اندازی مرکز هنر و رسانه در جهاددانشگاهی قم خبر داد و افزود: دانشجویانی که در زمینه‌های مختلف مانند فیلمسازی، تدوین و.. مهارت دارند می‌توانند خود را به این مرکز معرفی کرده و در این مرکز مشغول به کار شوند.

وی گفت: کلینیک فوق تخصص ناباروری جهاددانشگاهی قم، با گروه‌های پژوهشی ژنتیک و تولیدمثل تشکیل شد و امسال موفق به کسب مجوز بازدید مریض‌های اروپایی شد و در حال حاضر بیمارانی از سراسر دنیا برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند که این امر در زمینه ارز آوری به استان قم بسیار حائز اهمیت است.

دبیر نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان قم بیان کرد: نهمین دوره مسابقات ملی مناظره در سال تحصیلی 99- 98 در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار «مناظره، فرصتی برای یادگیری» از سوی جهاددانشگاهی در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

شریفی ادامه داد: فراخوان ثبت‌نام این دوره از مسابقات در مرحله استانی، بیستم بهمن ماه آغاز و تا پایان بهمن‌ماه نیز ادامه خواهد داشت و دانشجویان علاقه‌مند در دانشگاه‎های استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر جهاددانشگاهی مستقر در دانشگاه‌ها اقدام به ثبت‌نام نمایند و یا با مراجعه به سایت http://jd-qom.ac.ir/fa/page/3636  نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

وی گفت: نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان قم در هفته اول اسفندماه آغاز خواهد شد و تیم‌ها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و تیم‌های اول تا سوم این دور از مسابقات، ضمن تجلیل، به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha