گسترش فرهنگ وقف، وظیفه مسلمانی است
کد خبر: 3879650
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

گسترش فرهنگ وقف، وظیفه مسلمانی است

مشاور استاندار هرمزگان در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات با بیان اینکه تبلیغ برای وقف و گسترش این سنت حسنه وظیفه هر مسلمانی است، گفت: موقوفات هم جایگاه شرعی و هم اجتماعی و اقتصادی دارند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن موسایی، مشاور استاندار هرمزگان در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و معاون موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه استان در حاشیه دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: موقوفات هم جایگاهی شرعی و هم اجتماعی و اقتصادی دارد و بسیاری از برکاتی که ما در جامعه می‌بینیم به موقوفات بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اصل و اساس بناهای فرهنگی و دینی ما از موقوفات است، تصریح کرد: هر جا که موقوفات بیشتر است و اهل خیر بیشتر حضور دارند، مراکز معنوی و مذهبی آنجا نیز آبادتر بوده و رونق بیشتری دارند.

معاون موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه استان ادامه داد: وقف برای جامعه دینی امری حیاتی بوده و تبلیغ برای وقف و گسترش این سنت حسنه وظیفه هر مسلمانی است، هر کس می‌خواهد در امور دینی فعال بوده و مبلغ دین باشد، باید گسترش فرهنگ وقف، تقویت روحیه وقف و اطلاع‌رسانی در این زمینه را رسالت کاری خود بداند.

موسایی با اشاره به اینکه گستره و دایره امور خیریه در جامعه فراوان است، بیان کرد: در حوزه‌های دینی و مذهبی، گسترش حوزه‌های علمیه، تأمین جهیزیه، بیماری‌های خاص، کمک به مستمندان، مسائل فرهنگی و دانشگاهی، موقوفات ورزشی، حل مشکل ازدواج جوانان، مسکن‌سازی برای مستمندان و ... می‌توان کار خیر انجام داد، بهتر است در این زمینه نوآوری‌هایی صورت بگیرد و از موارد خاص و تکراری بیرون آییم؛ چراکه هرچه موقوفه بابرکت‌تر باشد ثوابش نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارها را دولت و بسیاری را مراکز خیریه در سطح جامعه انجام می‌دهند، ادامه داد: بنیادهایی مانند بنیاد برکت در مملکت هستند که کارهای بزرگی انجام می‌دهند، موقوفات می‌توانند باری از دوش دولت بردارند و در رفع محرومیت‌ها کمک‌حال باشند.

مشاور استاندار هرمزگان در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات در خصوص انتخابات دوم اسفندماه نیز تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید مردم را به حضور حداکثری و صددرصدی در انتخابات و همچنین انتخاب فرد اصلح، تشویق کنیم. اصلح به معنی مقید بودن به ارزش‌های اسلام و انقلاب، اطاعت از رهبری و ولی‌فقیه، حفظ ارزش‌ها و خون مطهر شهدا و خدمت خالصانه به مردم است.

موسایی در پایان افزود: رأی دادن و مشارکت در انتخابات، یک تکلیف الهی است که باید آن را برای رضای خدا انجام دهیم و تحت تأثیر ظاهرسازی‌ها و پول خرج کردن‌های کاندیداها قرار نگیریم.

انتهای پیام
captcha