هشدار رئیس کل دادگستری استان مرکزی به تحرکات انتخاباتی
کد خبر: 3879508
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴

هشدار رئیس کل دادگستری استان مرکزی به تحرکات انتخاباتی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی هشدار داد: مسئولان ستادهای متخلف جهت پاسخگویی احضار شوند، نمی‌شود هرکس هر اقدامی دلش بخواهد انجام دهد و در نهایت جوانان را پیش بفرستد، با قدرت در برابر هرگونه تحرکات ضد نظام و فتنه‌جویانه ایستاده‌ایم و بدون کوچکترین اغماض و تخفیف برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی امروز، 28 بهمن در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان که در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان برگزار شد گفت: دولت خواستار برگزاری انتخابات خوب و سالم است و برگزاری انتخابات ناسالم و پرسرو صدا نشان از ضعف دولت دارد؛ ازاین رو دولت باید تلاش خود را در راستای برگزاری انتخابات سالم و مقتدرانه با حضور حداکثری انجام دهد.

وی از بروز برخی تخلفات و تحرکات انتخاباتی ابراز تأسف کرد و با بیان اینکه تأکید استاندار مرکزی نیز بر حضور حداکثری مردم در انتخابات است، هشدار داد: متأسفانه در حال حاضر از برخی تحرکات انتخاباتی در استان، بوی فتنه استشمام می‌شود، در حالیکه دولت و هیچ‌یک از ارکان نظام راضی به این کار نیست و نیاز است چشم این فتنه از همین حالا کور و از ایجاد آن جلوگیری شود.

رئیس دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: برخی قصد دارند چند شب باقی مانده تا انتخابات را مبدل به فضای پر از فتنه کنند که باید اقدامات لازم در راستای خاموشی این فتنه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام عبداللهی از مطرح شدن برخی شعارهای انتخاباتی ابراز نارضایتی کرد و افزود: در برخی موارد شعارهایی مطرح شده که به نوعی بروز یک فتنه را هشدار می‌دهد. طبق اطلاعات واصله بنرهایی نیز در همین راستا تولید شده که هنوز رونمایی نشده و در شب‌های آینده رونمایی می‌شود.

وی به طرح و شعارهای تبلیغاتی برخی کاندیداها همچون رئیس ستاد میرحسین موسوی یا مدیرکل نمونه دولت خاتمی اشاره کرد و گفت: آیا این نامزدها تنها این دو سمت را داشتند که در برخی پوسترها به این سمت‌ها اشاره شده است؟ قطعا این چنین نیست و این موارد چراغ و علامت سبز برای فتنه است و جای تعجب دارد که برخی به فتنه‌انگیز بودن این اقدامات توجهی ندارند.

عبداللهی ضرورت جلوگیری از بروز فتنه در استان را مورد تأکید و ضرورت قرار داد و اظهار کرد: در صورتیکه این موارد از سوی ستاد انتخاباتی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان مرکزی شناسایی شده چرا اقدامی برای پیگیری درخصوص این طرح ها و شعارها انجام نشده و اگر هم شناسایی نشده باز هم علت آن باید مشخص شود.

وی ادامه داد: برخی از این اقدامات صورت گرفته و یا صورت نگرفته نشان از فتنه داشته و با تحرکات انتخاباتی فرق دارند، این اقدامات غیرقابل تحمل است و باید ظرف مدت 24ساعت مسئولان این ستاد شناسایی و احضار شده و ستادها مورد بازرسی قرار گیرند. نمی‌شود هرکس هر اقدامی دلش بخواهد انجام دهد و در نهایت با پنهان شدن پشت پرده، تعدادی جوان را تحریک کرده و پیش بفرستند. با قدرت در برابر هرگونه تحرکات ضد نظام و فتنه‌جویانه ایستاده‌ایم و بدون کوچکترین اغماض و تخفیف برخورد خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام عبداللهی اضافه کرد: انتخابات به این معنی است که کسانی که در درون نظام هستند و انتخابات را قبول دارند و قانون اساسی را قبول دارند و ملتزم به اسلام و نظام هستند فعالیت داشته باشند، اما مواردی که گفته شد مصداق التزام به نظام و اسلام نیست و ضد نظام است.

وی بااشاره به اینکه فرمانداری اراک مکلف است تخلفات انتخاباتی را شناسایی، محو و امحا کند تصریح کرد: در خصوص مسائلی که امنیت کشور را نشانه گرفته همه باید پای کار باشند و تنها فرمانداری مسئول نیست.

وی تأکید کرد: ستادها باید در قبال سخنران‌ها و سخنرانی‌ها هم مسئول و پاسخگو باشند، در رابطه با مسائل امنیتی و فتنه باید فارغ از حزب چپ و راستی و مسئولیت و سمت  دقت لازم را به کار بُرد و هرکس که خود را وارد مسئله فتنه کند و جوانان و مردم را تحریک به اغتشاش و ... کند، باید پاسخگو باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در بخش پایانی سخنان خود به اعتراض امروز کارگران واگن پارس هم اشاره کرد و افزود: مدیرعامل واگن پارس باید احضار و پاسخگو باشد که چرا مطالبات کارگران پرداخت نشده تا در نهایت در این ایام حساس کارگران دست به چنین اقدامی بزنند.

انتهای پیام
captcha