سومین دوره هفته قرآن‌وعترت سیستان‌وبلوچستان به کار خود پایان می‌دهد
کد خبر: 3878745
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
امروز؛

سومین دوره هفته قرآن‌وعترت سیستان‌وبلوچستان به کار خود پایان می‌دهد

مدیرکل ارشاد سیستان‌وبلوچستان گفت: سومین دوره هفته قرآن و عترت که از ۱۵ بهمن‌ماه در استان آغاز شده بود، امروز، ۲۶ بهمن‌ماه در سراوان به کار خود پایان می‌دهد.

حسن مسگرانی

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: سومین دوره هفته قرآن و عترت که از 15 بهمن‌ماه در استان آغاز شده بود، امروز شنبه، 26 بهمن‌ماه در شهرستان سراوان به کار خود پایان می‌دهد.

وی ادامه داد: هفته قرآن و عترت که از پنج سال پیش آغاز شد و هر دو سال برگزار می‌شود، در واقع تلفیقی از برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری است.

مدیر کل ارشاد استان بیان کرد: سومین دوره هفته قرآن و عترت نیز امسال در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله مسابقات حفظ و تلاوت قرآن، جشنواره هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای سینمایی، شب‌های شعر و همایش‌ها و سخنرانی‌ها در سطح استان برگزار شد.

مسگرانی افزود: نخستین برنامه، مسابقات قرآنی بود که در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن با شرکت بیش از 400 شرکت‌کننده در شهرستان زابل برگزار شد. همچنین آزمون سراسری حفظ قرآن با حضور دو هزار شرکت‌کننده و نیز کرسی تلاوت قرآن با حضور قاری بین‌المللی اکبر توپ‌چی از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

وی اظهار کرد: بخش هنرهای تجسمی شامل عکس، نقاشی و خوشنویسی امسال به شهر چابهار اختصاص پیدا کرد که طی روزهای 23 و 24 بهمن‌ماه با حضور جمعی از مسئولان و اساتید، هنرمندان و عموم مردم در یکی از غرفه‌های منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

این مقام مسئول گفت: در حاشیه این رویداد در چابهار، کارگاه آموزشی با موضوع نقاشی و نقاشی خط با محتوای قرآن و عترت نیز برگزار شد و هنرمندانی که از زاهدان و دیگر نقاط استان به این برنامه اعزام شده بودند، علاوه بر آموزش به تولید اثر نیز پرداختند.

وی افزود: در بخش عکس حدود 120 اثر به جشنواره ارسال شد که 15 اثر به بخش نمایشگاهی راه پیدا کرد و 3 اثر حائز مقام اول تا سوم شدند. در بخش خوشنویسی نیز حدود 50 اثر به دبیرخانه تحویل داده شد که پس از بررسی آثار، رتبه‌های اول تا سوم مشخص شدند.

مدیرکل ارشاد استان بیان کرد: برپایی جشنواره فیلم و فیلم‌نامه‌نویسی قرآنی نیز در شهرستان سراوان و کارگاه ایده‌پردازی‌های قرآن در چابهار نیز از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت بود. در این ایام همچنین 10 گروه نمایشی در قالب جشنواره تئاتر خیابانی با موضوعات قرآنی و مذهبی در سرتاسر شهرستان‌های استان به اجرای برنامه پرداختند.

مسگرانی اظهار کرد: مراسم اختتامیه بخش‌های مختلف از 20 بهمن آغاز شده، اما آیین اختتامیه اصلی هفته قرآن و عترت، 13 رجب همزمان با سالروز ولادت امیرالمؤمنین(ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی در زاهدان برگزار خواهد شد که در آن علاوه بر تقدیر از نفرات برتر، از خادمان قرآن نیز تجلیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha