هنرمندان مبلغ مکتب حاج قاسم باشند
کد خبر: 3878482
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
سردار عبدالرضا آزادی:

هنرمندان مبلغ مکتب حاج قاسم باشند

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفان در آیین همایش ملی تئاتر سردار آسمانی گفت: هنرمندان قادرند با آثار خود، بهترین مبلغ برای آرمان‌ها و اهداف حاج قاسم سلیمانی باشند، زیرا زبان هنر تأثیرگذارترین ابزار در این عرصه است.

هنرمندان مبلغ مکتب حاج قاسم باشندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین اختتامیه همایش ملی تئاتر سردار آسمانی امروز 23 بهمن‌ماه در تماشاخانه سرو برگزار شد. در ابتدای این جلسه، پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، امیرحسین مدرس، مجری برنامه در سخنانی اظهار کرد: در ایامی هستیم که شعله پیروزی انقلاب همچنان روشن است. امیدوارم با عنایت خداوند و سکانداران نظام، اسباب دشمن‌شادی را هیچ‌گاه در هیچ زمینه‌‌ای فراهم نیاوریم.

وی افزود: مقولات فرهنگی و هنری همیشه جزء شاخصه‌های هر جامعه‌ای است. به همین جهت، تا معنا و آموزه‌ها در قالب هنر ریخته نشود، ماندگار نخواهد شد. سردار سلیمانی جایگاهی ویژه در قلب همه ایرانی‌ها داشت و در نهایت به آرزویش یعنی شهادت دست یافت.

در ادامه مراسم، حمید نیلی، مدیر عامل انجمن تئاتر و انقلاب دفاع مقدس تصریح کرد: در آغاز لازم است سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک و اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تسلیت بگویم. از فردای شهادت حاج قاسم، انجمن تئاتر انقلاب تصمیم گرفت همایشی برگزار کند که حاصل آن را امروز شاهد هستیم. در این همایش، 37 اثر هنری برای حضور اعلام آمادگی کردند که در نهایت با رأی هیئت انتخاب، 16 گروه از 12 استان واجد شرایط شناخته شدند.

نیلی ادامه داد: به واسطه این همایش، شرایطی را فراهم آوردیم تا نویسندگان پای سخنان نزدیکان حاج قاسم بنشینند تا بتوانند از حرف‌های آنها ایده برای خلق نمایشنامه پیدا کنند. در همین رابطه امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم نمایشنامه‌هایی را که در این رابطه نوشته شده، در قالب کتابی چاپ کنیم. لازم می‌دانیم همچنین از تمام ارگان‌ها و نهادهایی که ما را در برگزاری این همایش یاری رساندند، کمال تشکر را داشته باشیم.

بخش بعدی این همایش به تقدیر از ابوالفضل ربیعی، حجت‌الاسلام و المسلمين حبيب رضا ارزانی و سیدمحمدحسین حجازی اختصاص داشت. این افراد مدیران یا نمایندگان سازما‌ن‌ها و نهادهایی بودند که به برگزاری همایش کمک کردند.

سردار عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج دیگر سخنران این آیین بود. وی اظهار کرد: این همایش پاسداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت است. اتفاقی که باید در سال‌های بعد با شدت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: امسال جشن انقلاب با نام حاج قاسم سلیمانی پیوند خورده بود. حاج قاسم همان طور که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، پرورش‌یافته مکتب امام و انقلاب است؛ مکتبی که راهی نو پیش پای بشریت گذاشته و سرشار از ایمان و سلحشوری است.

هنرمندان مبلغ مکتب حاج قاسم باشند

سردار آزادی با بیان اینکه سردار سلیمانی با عهدی که با خداوند بسته بود، وفا کرد، گفت: حاج قاسم با تمام وجودش تسلیم پروردگار شد و عاقبت به ملاقات پروردگارش نائل آمد. امروز باید حق شهدا ادا شود، زیرا مقام معظم رهبری فرمودند سلیمانی یک مکتب بود. اینکه مکتب به چه معناست، نکته‌ای است که هنرمندان باید آن را برای مردم توصیف کنند.

در ادامه مراسم، تصاویری از سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پخش شد و سپس امیرحسین شفیعی، دبیر همایش پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: وقتی 5 سال پیش در جشنواره تئاتر فجر، جایزه خود را به سردار حاج قاسم سلیمانی تقدیم کردم، فکر نمی‌کردم روزی فرا رسد که در غیبت ایشان بخواهم چنین همایشی را دبیری کنم. همیشه در کارهایم سعی کردم گوشه‌ای از عظمت سردار را نشان دهم. این نکته با مرور در پرونده کاریم مشاهده می‌شود، پس نباید آن چیزی را که بیان می‌کنم، به معنای موج‌سواری تعبیر شود.

وی در خاتمه سخنانش با اشاره به اینکه هنرمندان عاشقانه سردار آسمانی را که برایشان امنیت فراهم کرده، دوست دارند، تأکید کرد: از تمام هنرمندانی که ما را در برگزاری این همایش یاری رساندند، کمال تشکر را دارم؛ آنها بدون چشم‌داشت مالی شبانه‌روز کار کردند تا این اتفاق هنری به بهترین شکل برگزار شود.

در بخش پایانی این مراسم، تندیس و لوح تقدیر به کارگردانان نمایش‌هایی که در این همایش حضور داشتند، اهدا شد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

محمد یوسفی زاده/ مجنون / آذربایجان

بهزاد دودانگه/ برداشت اول، حرف آخر/ تهران

بهنام کاوه/ سرباز وطن/ آبادان

مهدی فتحی/ زمان نه در ساعت / البرز

مهدی صالح‌ یار/ شور عشق/ تبریز

مرتضی اسدی‌مرام/ کاروان چوبی/ کرمانشاه

مصطفی کولیوندی/ مثل پرواز/ ایلام

سعید بادینی/ مدافع دل‌ها/ زاهدان

مارال ایزد بخش/ بازگشت/ تهران

اکبر قهرمانی/ شبیه سردار/ تهران

پویا امامی/ سردار پرچمدار/ اصفهان

علی محمد راد‌منش/ هم نفس/ کرمان

سعید خیرالهی/ ژنرال خورشید/ دهلران

اصغر جروسی/ سردار بی سایه/ شیراز

مهرداد آبسالان/ سردار آسمانی/ رشت

پژمان شاه‌وردی/ سرباز/ بروجرد

مصطفی کولیوندی جایزه خود را پس از دریافت، به خانواده شهید خلبان غلامرضا چاغروند تقدیم کرد. خواهر شهید بعد از دریافت این جایزه تأکید کرد: هنرمندان به واسطه هنرشان قادرند مبلغان خوبی برای فرهنگ شهادت باشند.

هنرمندان مبلغ مکتب حاج قاسم باشند

در این مراسم همچنین گروه شهر آشوب نمایشی نو و جذاب را با محوریت زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به روی صحنه برد.

انتهای پیام
captcha