روحانیان و ائمه جماعت از ورود جناحی به انتخابات بپرهیزند
کد خبر: 3877565
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

روحانیان و ائمه جماعت از ورود جناحی به انتخابات بپرهیزند

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: به روحانیان و ائمه جماعت باید توصیه شود که از ورود جناحی به انتخابات از طریق مسجد بپرهیزند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان،  امروز،  20 بهمن، در ششمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی با تبریک دهه فجر، گفت: همواره حضور مردم در راهپیمایی‌ها باعث یأس و ناامیدی دشمنان شده است و امیدواریم امسال نیز مردم با حضور بصیرانه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک بار دیگر این انقلاب را بیمه کنند.

وی با اشاره به همکاری‌های خوب اعضا و دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، افزود: با این هماهنگی موفقیت نسبی در بحث پیشگیری از برخی جرایم و تخلفات انتخاباتی حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: پیشگیری، برخورد و رسیدگی به جرایم انتخاباتی تا امروز اولویت کار در بحث پیشگیری این ستاد و تصمیمات اخذ شده بود.

حمیدی بیان کرد: از زمان آغاز تبلیغات رسمی، از رسالت اولیه خود عبور خواهیم کرد و به بخش دوم خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه در آن زمان ثمره تلاش‌های چند ماهه خود را خواهیم دید، اظهار کرد: فاز بعدی با اولویت برخورد قانونی با جرایم انتخاباتی خواهد بود و آمادگی کامل داریم که با تخلفات در همان روز برخورد شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه در همان روز وقوع تخلف و آگاهی یافتن از آن پرونده‌های قضایی تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: تفاوتی نمی‌کند چه فردی تخلف انجام دهد، با همه برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.

حمیدی با بیان اینکه اگر تخلف از ناحیه مدیران و یا مجریان انتخابات باشد نیز برای آنان پرونده تشکیل شده و نتیجه اعلام خواهد شد، ادامه داد: حدود ۳۰ عنوان مجرمانه در این خصوص در قانون مشخص شده که تخلفات در این راستا مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در روز انتخابات نیز شعب ویژه رسیدگی فعال خواهند بود که اگر تخلفی گزارش شد، در همان روز رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه تأکید داریم انتخابات قانونمند برگزار شود، افزود: انتخاباتی که در چارچوب قانون برگزار شود، خود زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم و ایجاد اعتماد و امیدواری در جامعه خواهد بود.

حمیدی ادامه داد: اکنون قانون نظارت بر فعالیت مالی کاندیداها تصویب و ابلاغ شده که باید به ستادهای انتخاباتی و کاندیداها ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی باید مکلف شود نظارت ویژه‌ای بر عملکرد مدیران داشته باشد، تصریح کرد: در حوزه انتخابات باید از ظرفیت مساجد برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی حداکثر بهره را ببریم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: به روحانیان و ائمه جماعت باید توصیه شود که از ورود جناحی به انتخابات از طریق مسجد بپرهیزند.

حجت‌الاسلام روح‌الله نوری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: مساجد در ایجاد سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأثیرگذارند.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از توان مردمی در حوزه نظارت، ادامه داد: اگر مردم نظارت داشته باشند، پیشگیری بهتر خواهد بود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: با این نگاه توصیه‌نامه‌ای را به مساجد ارائه می‌دهیم تا اخلاق انتخاباتی از مساجد آغاز شود؛ چراکه اگر این اخلاق‌ رعایت شود، جامعه و کاندیداها به سمت برخی تخلفات نخواهند رفت.

نوری یادآور شد: موضوع حمایت امامان جماعت از کاندیداهای خاص در ایام انتخابات جرم نیست، اما برای حفظ برخی حرمت‌ها توصیه به عدم حمایت علنی داریم.

انتهای پیام
captcha