جشن انقلاب با «مریم مقدس» در یونان
کد خبر: 3876768
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

جشن انقلاب با «مریم مقدس» در یونان

گروه بین‌الملل ــ فیلم سینمایی «مریم مقدس» به همت رایزنی فرهنگی ایران در یونان و به مناسبت چهل‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه «تسالیا»ی شهر «ولوس»(Volos) این کشور اکران شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با حضور علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در آتن، عالیجناب اگناتیوس، متروپل شهر ولوس و نماینده اسقف اعظم آتن و یونان، نیکوس چوکاس، رئیس بخش فرهنگی آکادمی دانشگاه تسالیا، آثاناسیوس لیوپیس، نماینده ولوس در پارلمان یونان و اعضای شورای شهر ولوس برگزار شد.

متروپل اگناتیوس طی سخنانی در این مراسم با اشاره به همکاری‌های فرهنگی دو کشور ایران و یونان گفت: ما همکاری‌های خوبی در موضوعات فرهنگی و دینی با کشور ایران داریم و اندیشمندان حوزه دین دو کشور در سال 2017 مقالات بسیار مهمی را طی نشستی علمی ارائه دادند که این دور از گفت‌وگوها در سال 2018 در متروپل شهر آتن و ولوس برگزار شد و بسیار موفق بود و به‌زودی دور بعدی در تهران برگزار خواهد شد.

نماینده اسقف اعظم آتن و یونان با اشاره به غنای فرهنگ و تمدن ایران نیز افزود: ایران دارای تمدنی چند هزار ساله است و ایرانیان بر اساس فرهنگ دیرینه خود اهل گفت‌وگوهای سازنده و دارای پیشبنه فرهنگی و علمی بسیار مهمی هستند.

وی با بیان اینکه ایرانیان خدمات ارزنده‌ای به جهانیان ارائه کرده‌اند، گفت: به همین دلیل همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور نقش مهمی در شناخت بیشتر ملت‌های دو کشور خواهد داشت؛ مسئله‌ای که در عصر حاضر بسیار حائز اهمیت است.

  • بیشتر بخوانید:

رایزنی ایران و یونان برای برگزاری نمایشگاه قرآنی

خوشنویسی قرآنی ایران در یونان کتاب شد

عالیجناب اگناتیوس در ادامه افزود: این نخستین کار مشترک فرهنگی و هنری ایران با مرکز فرهنگی آکادمی ولوس و دانشگاه تسالیا است و ما درصدد هستیم که این همکاری‌ها را ادامه دهیم.

تأکید بر تقویت روابط دینی ایران و یونان

وی روابط ایران و یونان را دیرینه توصیف کرد و گفت: باید این همکاری‌ها در زمینه فرهنگی و گفت‌وگوهای بینادینی تداوم و توسعه یابد که این امر تأمین منافع دو ملت را در پی خواهد داشت و به صلح جهانی و زندگی مسالمت‌آمیز کمک فراوانی خواهد کرد.

جشن انقلاب با اکران «مریم مقدس» در یونان

رایزن فرهنگی ایران در یونان نیز در سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشترکات فرهنگی اهل ایمان به‌ویژه مسیحیان و مسلمانان، اهمیت‌دادن به عدالت، محبت، ارزش‌های الهی و انسانی، صلح و دستگیری از ضعیفان است، بنابراین جوامع مسیحی و مسلمان در جهان به دلیل همین اشتراکات الهی و اخلاقی نه تنها باید هم‌زیستی مسالمت آمیز و صلح‌آمیزی داشته باشند بلکه باید این پیام را که امروز جامعه بشری به شدت به آن نیاز دارد به جهانیان برسانند.

علی‌محمد حلمی افزود: در کشور بزرگ ایران که تاریخی هفت هزار ساله دارد، همیشه پیروان ادیان و مذاهب گوناگون همزیستی صلح آمیز و برادرانه‌ای داشته‌اند.

وی تصریح کرد:11  فوریه امسال، روز پیروزی انقلابی است که 41 سال از عمر با برکتش می‌گذرد و جهان شاهد دستاوردهای بزرگ علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی شگفت‌آوری است که ایران نوین و تمدن نوینی را بشارت می‌دهد و با داشتن جوانان مؤمن، علاقه‌مند و پُرکار در همه زمینه‌ها از جمله هنر، سینما و تئاتر رشد چشمگیری داشته است و فیلم‌های فاخری تولید کرده که در سطح جهان صاحب نام و نشان شده‌اند و جوایز بین‌المللی زیادی گرفته‌اند.

اکران «مریم مقدس» با زیرنویس یونانی

وی فیلم سینمایی «مریم مقدس» را یکی از آثار برجسته سینماگران ایرانی دانست و گفت: این فیلم به زبان یونانی ترجمه و زیرنویس شده است و امروز اولین اکران خود را در یونان تجربه می‌کند.

نیکوس چوکاس، رئیس بخش فرهنگی آکادمی ولوس طی سخنانی اظهار کرد: ایران در حوزه فرهنگی خدمات زیادی به جهانیان ارائه کرده است و ما امشب نخستین همکاری خود را با رایزنی فرهنگی ایران در یونان با این نشست و نمایش فیلم مریم(س) آغاز کرده‌ایم و مصمم به ادامه همکاری‌های فرهنگی و هنری هستیم.

سخنران بعدی مراسم، خانم النی خریسوپولوس، پژوهشگر دانشگاه و تهیه‌کننده فیلم‌های مستند بود که با اشاره به تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران گفت: ایران همچنان کشوری بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان است.

در ادامه، فیلم مستند «ایران بر باد بهاری» با محوریت جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران پخش شد و پس از آن فیلم سینمایی «مریم مقدس» اکران و مورد استقبال و تحسین شرکت‌کنندگان یونانی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha