معامله قرن کلاهبرداری آشکار آمریکا و اسرائیل است
کد خبر: 3875456
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن:

معامله قرن کلاهبرداری آشکار آمریکا و اسرائیل است

گروه بین‌الملل ــ رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن هدف از طرح معامله قرن دولت ترامپ و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تشریح کرد و گفت: این طرح بیانگر کلاهبرداری آشکار آمریکا و اسرائیل برای غصب بیشتر سرزمین‌های اشغالی است.

عادی‌سازی جنایات صهیونیست‌ها هدف از طراحی معامله قرنرونمایی از طرح «معامله قرن» در کاخ سفید یک‌سویه و بدون حضور طرف دیگر آن، فلسطینی‌ها، انجام و با واکنش‌های منفی بی‌سابقه‌ جهانی به ویژه در جهان اسلام روبه‌رو شد. ویژگی مهم این طرح نادیده‌ گرفتن حقوق فلسطینیان و قائل‌ شدن امتیازات فراوان و یک‌جانبه برای رژیم صهیونیستی و دادن حق اشغال بیشتر سرزمین‌های فلسطینی به این رژیم است. ایکنا برای بررسی ابعاد معامله قرن با «مسعود شجره»، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن، گفت‌وگویی کرده که در ادامه می‌خوانید.

سرپوش بر مشکلات داخلی

مسعود شجره درباره اینکه چرا دولت آمریکا در مقطع کنونی از این طرح رونمایی کرده است، گفت: ترامپ و نتانیاهو در حال حاضر دست به گریبان مشکلات داخلی و پرونده‌های شخصی خود هستند. در همین روزها دادگستری رژیم صهیونیستی پیگیر پرونده فساد نتانیاهو است و ترامپ هم به خاطر پرونده خود در موضوع اوکراین در حال استیضاح‌ در سناست.

وی افزود: در میان همه رؤسای‌ جمهور آمریکا ترامپ کسی است که در آمریکا دودستگی ایجاد کرده و عده‌ای از او تنفر شدید دارند و عده‌ای طرفدار او هستند. به همین دلیل آمریکا در حال شکاف از درون است. از نظر بین‌المللی هم محبوبیت دو دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به میزان بی‌سابقه‌ای پایین است. این مسائل ترامپ و نتانیاهو را وادار کرده که برای خشنودی حامیان خود کاری کنند.

کلاهبرداری آمریکایی ـ صهیونیستی

شجره ادامه داد: از سوی دیگر آمریکا همیشه در مسئله فلسطین از فلسطینی‌ها کلاهبرداری کرده و روزبه‌روز بیشتر از اسرائیل جانبداری و به اشغال سرزمین‌های بیشتر فلسطین کمک کرده است. به نظر من، طرح معامله قرن از کلاهبرداری فراتر است. حتی بزرگ‌ترین طرفداران آمریکا از جمله اروپا هم فریب این طرح را نمی‌خورند.

عادی‌سازی جنایات صهیونیست‌ها هدف از طراحی معامله قرن

وی تأکید کرد: این معامله صرفاً برای این است که روزبه‌روز زمین‌های بیشتری از فلسطینیان را غصب کنند و علناً به ظلم صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها کمک و آن را به امری عادی تبدیل می‌کند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن درباره آینده این طرح گفت: این طرح اصلاً عملی نیست و هدف آن این است که وزن فلسطینی‌ها را کمتر و آنها را از ادامه مقاومت ناامید کند. آمریکا و صهیونیست‌ها این بار شمشیر را از رو بسته‌اند. آنها آشکارا می‌گویند که ما سرزمینی را که اجداد شما برای قرن‌ها در آن زندگی کرده‌اند از شما می‌گیریم و شما نمی‌توانید کاری کنید.

افول قدرت آمریکا و اسرائیل

وی تأکید کرد: البته این اتفاقات به دلیل افول قدرت اسرائیل و آمریکاست. زمانی اسرائیل قدرت منطقه‌ای به شمار می‌رفت و آمریکا نیز ابرقدرت جهانی بود، اما اکنون هر دوی آنها هیمنه و قدرت خود را از دست داده‌اند.

مسعود شجره در پایان بیان کرد: طرح معامله قرن باعث شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی طرفداران خود را از دست بدهند و حتی اروپایی‌ها که همیشه از آمریکا و اسرائیل طرفداری می‌کردند اکنون از حمایت آنها شرم دارند.

گفت‌و‌گو از محسن حدادی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha