تقویت اقتدار جمهوری اسلامی؛ راهبرد اساسی کشور
کد خبر: 3873828
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

تقویت اقتدار جمهوری اسلامی؛ راهبرد اساسی کشور

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه ابهر با تاکید بر تقویت خودباوری گفت: باید برای اثرگذاری بیشتر در دنیا اقتدار کشور را در ابعاد مختلف تقویت کنیم‌.

تقویت اقتدار جمهوری اسلامی؛ راهبرد اساسی کشوربه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر، اظهار کرد: دست یافتن به اقتدار سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و سایر موارد از اهداف نظام اسلامی بوده و هست و تقویت ارزش‌های مادی و معنوی لازمه این هدف است تا در دنیا تاثیرگذار باشد.

وی به تقویت خودباوری و ارزش‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: فرد و جامعه‌ای که خدا، خود، شریعت و ملت خود را باور کرده، در عمل، مساعدترین زمینه را برای شکوفایی استعدادهای خویش فراهم آورده است.

امام جمعه زنجان شناخت توانمندی‌های فردی، دینی، ملی و اجتماعی را لازمه خوباوری دانست و گفت: ملیت ما از ابتدا با اسلام آمیخته بود؛ زبان، آداب، دانش و دانشمندان‌مان با اسلام عجین شدند و دین و دانش همواره در کنار هم بروز و ظهور یافتند.

وی افزود: آنچه اقتدار عمومی را در عمل پدید می‌آورد، اقتدار درون‌زا، اقتدار ملی، اقتدار معنوی، اقتدار علمی، اقتدار هویتی، اقتدار اقتصادی، اقتدار قضایی و اقتدار نظامی است.

این مسئول تصریح کرد: نسل نوجوان و جوان باید با هویت‌ و پیشینه خود آشنا شوند تا خود‌باوری و ایمان در آن‌ها تقویت شود و جامعه به اقتدار در ابعاد مختلف دست یابد.

انتهای پیام
captcha