اقدامات سپاه قدس لرزه بر اندام رژیم صهیونیست انداخته است
کد خبر: 3873819
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

اقدامات سپاه قدس لرزه بر اندام رژیم صهیونیست انداخته است

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه زنجان گفت: رژیم جعلی صهیونیست از فعالیت سپاه قدس به لرزه درآمده و قدم اول به خروج آمریکا از منطقه مربوط می‌شود که در حال تحقق یافتن است.

اقدامات سپاه قدس لرزه بر اندام رژیم صهیونیست انداخته استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان اظهار کرد: ائمه‌اطهار (ع) الگوی سبک زندگی و چراغ راه هدایت به شمار می‌روند و حضرت فاطمه(س) در عمر کوتاه اما پربرکت خود، بشریت را شیفته خود کرده و حفظ اسلام و پاسداری از مکتب امامت و ولایت از دلایل مهم شهادت حضرت فاطمه (س) است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسیری که پیامبر(ص) به وضوح نشان داده و پایه‌گذاری کرده بود، خارج شده و به معیارهای جانشینی پیامبر بی‌توجهی کردند، یادآور شد: این بانوی نمونه اسلام، برای ابراز اعتراض خود در مسجدالنبی و نیز در جمع زنان انصار و مهاجر سخنرانی کردند تا آن‌ها را نسبت به وقایع و حقایق آگاه سازند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در دیدار با زنان انصار و مهاجر که به عیادت ایشان آمده بودند، این دیدار را به یک ملاقات سیاسی تبدیل کرد، ادامه داد: ایشان در این دیدار فرمودند که مردان شما که از یاران پیامبر بودند، مسیر درست را گم کرده و کسی که از مسیر هدایت دور شود ظالم شده و از رحمت الهی دور می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت هیئت‌های مذهبی افزود: در هنگام قرائت زیارت عاشورا قرائت، مواردی ذکر می‌شود که کاملا سیاسی است و باید به این موارد توجه کرد ولی رفتارهای متقابل و همراه با چشم‌وهم‌چشمی و رقابت‌های قومی و طایفه‌ای در این هیئات پسندیده نیست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مسلمان علاوه‌بر آخرت باید دنیا خود را نیز آباد کند، بیان شد: اسلام دینی تک بعدی نبوده و فقط به آدابی همچون نماز محدود نیست بلکه اقتصاد، سیاست و فرهنگ را نیز شامل می‌شود.

خاتمی افزود: مردم باید قوی شوند و تنها راه پیش‌پای ملت قوی شدن است و اگر یک نفر به دنبال قوی شدن است، باید اثرگذار باشد و برای اهداف مقدس باید وسیله رسیدن به هدف نیز مقدس بوده و در چارچوب اسلام باشد.

این مسئول به ایجاد اقتدار فرهنگی تاکید کرد و گفت: اقتدار فرهنگی زمینه‌ساز تعالی بوده که اقتدار مادی و معنوی پیش‌نیاز آن است. جامعه اسلامی باید قوی و غنی باشد تا توزیع عدالت شیرین باشد؛ چراکه توزیع فقر در جامعه اسلامی پسنیده نیست. 

خطیب نماز جمعه زنجان در رابطه با خودباوری، تصریح کرد: اقتدار عمومی مسئله مهم دیگری است که اقتدار درونی، سیاسی ، اقتصادی و ... را شامل می‌شود که در راستای خودباوری است و باید تلاش کنیم تا به آنچه که می‌خواهیم برسیم و باید ثابت کنیم که می‌توانیم؛ همانگونه که اگر موشک‌ها را تولید نمی‌کردیم دشمن ما را راحت نمی‌گذاشت.

وی با اشاره به نقش سپاه قدس در منطقه و بیانات رهبر انقلاب در این رابطه، عنوان کرد: ۲۳ سال قبل شهید والامقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی سپاه قدس را پایه‌گذاری کرد و این‌ها رزمندگان بدون مرز هستند که در قدم اول از کرامت انسانی حمایت می‌کنند در حالی که مرز جغرافیایی، فرهنگی، سیاسی و ... برای آنان وجود ندارد و حفظ کرامت همه انسان‌ها در دین اسلام نیز سفارش شده است.

وی افزود: رژیم جعلی صهیونیست از فعالیت سپاه قدس به لرزه درآمده است و قدم اول خروج آمریکا از منطقه است که در حال تحقق یافتن است و راهپیمایی امروز مردم عراق نشان می‌دهد که پیروزی حق نزدیک است‌.

خاتمی با بیان اینکه در جوامع بین‌المللی گفته می‌شود ورزش سیاسی نیست، اظهار کرد: سال‌ها است که مسابقات ایران را در کشور بی‌طرف برگزار می‌کردند ولی حال برای برگزاری مسابقات فوتبال پیشکسوتان چهار تیم خوب مقاومت کرده و مسئولان ورزش و جوانان نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.

امام جمعه زنجان با اشاره به سرمای هوا، خاطرنشان کرد: الگوی مصرف گاز باید مراعات شود؛ چراکه استفاده بیش از حد اسراف است و اگر مصرف بیش از حد شود، کارخانه‌ها از چرخه تولید خارج می‌شود که انتظار می‌رود در همه بخش‌ها الگوی مصرف رعایت شود و این مهم در همه جامعه به خوبی توصیه و اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام
captcha