تشییع و تدفین 2 شهید گمنام در رشت و آستارا
کد خبر: 3873789
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

تشییع و تدفین 2 شهید گمنام در رشت و آستارا

گروه اجتماعی - معاون سیاسی استاندار گیلان از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در گیلان خبر داد و گفت: چهارشنبه، 9 بهمن‌ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهرستان‌های رشت و آستارا تشییع و تدفین می‌شوند.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود قاسم‌نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان شامگاه گذشته، 3 بهمن‌ماه در جلسه برنامه‌ریزی تشییع پیکر دو شهید گمنام در گیلان،‌ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهدا و روحیه مجاهدت و ایثار آنهاست.

وی امنیت امروز کشور را مهمترین و بزرگترین دستاورد شهدا و ایثارگران در جنگ تحمیلی دانست و افزود: به یقین دفاع مقدس مناسب‌ترین عنوان برای جنگ تحمیلی است.

معاون سیاسی استاندار گیلان پاسداشت مقام شامخ شهدا را وظیفه همگانی خواند و گفت: ایستادگی، پایمردی، رشادت و حفظ کیان کشور از برجسته‌ترین صفات شهداست که باید در جهت حفظ و اشاعه آن تلاش کرد.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه شهدای گمنام همواره مورد احترام و پاسداشت آحاد جامعه قرار دارند، از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در گیلان خبر داد و گفت: چهارشنبه، 9 بهمن‌ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهرستان‌های رشت و آستارا تشییع و تدفین می‌شوند.

وی بر لزوم هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم استقبال از این دو شهید دفاع مقدس و حضور حداکثری مردم برای تشییع پیکر آنان تاکید کرد و متذکر شد:‌ برای بزرگداشت مقام شهدای گمنام نباید تنها به تشییع و ساخت المان بسنده شود، بلکه باید در همه ادوار به این مهم توجه داشت.

معاون استاندار گیلان همچنین به مقوله طراحی نمادها در حوزه دفاع مقدس و پاسداشت مقام شهدا اشاره و تصریح کرد: جهت بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و برتر می‌توان نسبت به برگزاری جشنواره و یا اعلام فراخوان عمومی اقدام کرد.

قاسم‌نژاد در پایان فراهم کردن بسترهای لازم برای آشنایی نسل جوان با سیره شهدا و ایثارگران را امری ضروری خواند که باید در جامعه ارزش‌گذاری شود.

انتهای پیام
captcha