سرمایه‌گذاری میلیاردی در موقوفات خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3873412
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

سرمایه‌گذاری میلیاردی در موقوفات خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ـ معاون بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: امسال با اجرای چند طرح عمرانی ‌بیش از هشت میلیارد تومان در موقوفات استان سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری میلیاردی در موقوفات خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، محمد درخشی، امروز دوم بهمن، اظهار کرد: امسال با اجرای چند طرح عمرانی ‌بیش از هشت میلیارد تومان در موقوفات استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: در همین راستا امسال ساخت مجموعه‌های اقامتی، نیروگاه‌های برق خورشیدی، مرمت و بازسازی باغ، عمارت و کاروانسراها در سطح موقوفات استان انجام شده است.
معاون بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات حوزه احیا و سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات از محل منابع داخلی هر موقوفه یا در قالب مشارکت با بخش خصوصی انجام می‌شود.

درخشی افزود: تاکنون پروژه‌هایی همچون احداث و مرمت استخر شوکت آباد، مرمت باغ و عمارت شوکت‌آباد و تاسیس یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی و بهره‌برداری از ساختمان تجاری کارگاهی موقوفه آبلوله بیرجند به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه ساختمان تجاری مسکونی موقوفه شوکت الملک خضری نیز از محل تسهیلات ساخته می‌شود، گفت: یک باب مجمع مسکونی تجاری در موقوفه کاروان‌سرای علیا شهرستان سرایان و مجتمع تجاری در منتظری ۸ شهر بیرجند در دست ساخت است.

معاون بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ساخت یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در کاروان سرای چاه گنبد طبس خبر داد و افزود: در این پروژه بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خوبی کرده که امید است با بهره برداری از آن شاهد رونق در موقوفه مذکور باشیم.
درخشی بیان کرد: سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف داشته باشند می‌توانند برای ارائه طرح خود و اطلاع از وضعیت زمین‌های شناسایی شده وقفی به اداره‌کل اوقاف مراجعه کنند.
وی، احداث عملیات عمرانی در بقاع متبرکه بر اساس طرح جامع، تکمیل فعالیت‌های عمرانی نیمه تمام دربقاع متبرکه سطح استان و تهیه بررسی و تصویب طرح‌های جامع را از جمله اقدامات حوزه عمرانی در بقاع متبرکه عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه و اماکن مذهبی دارد که ۴۳ بقعه متبرکه دارای طرح جامع مصوب است.
معاون بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طرح جامع شش بقعه در دست اقدام است، اظهار کرد: برای سایر بقاع متبرکه نیز طرح تیپ در نظر گرفته شده که بر اساس آن فعالیت‌های عمرانی دنبال می‌شود.
درخشی گفت: حجم عملیات عمرانی در بقاع متبرکه استان از ابتدای امسال بیش از ۱۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع بوده که از این میزان حدود 5200 مترمربع شامل؛ تکمیل ساختمان زائر سرا، حدود 4200 متر مربع، تکمیل ساختمان شبستان و حدود 1200 مترمربع سرویس بهداشتی برای رفاه حال زائران احداث شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۷۲۴ زائرسرا در سطح بقاع متبرکه استان آماده پذیرایی از زائران و مسافران است و بالغ بر ۹۰ زائرسرا نیز در دست تکمیل یا ساخت است.

انتهای پیام
captcha