۱۵ اسفندماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات
کد خبر: 3872857
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

۱۵ اسفندماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیات

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی داستان بلند و داستان کوتاه آیات ۱۵ اسفندماه سال جاری خواهد بود.

۱۵ اسفندماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی آیاتمحمد جعفری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی داستان بلند و داستان کوتاه آیات، اظهار کرد: در راستای عمل به منویات بنیانگذار نظام و رهبر معظم انقلاب و اهداف و سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در کشور و تحقق عزم ملی برای توسعه، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با همکاری اداره‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج  جشنواره ملی داستان آیات را با هدف ساده‌نویسی و رعایت امانتداری در روایت و پرداخت عامیانه بدون هرگونه تحریف در خراسان جنوبی برگزار می‌کند.

وی افزود: این جشنواره با اهداف شناسایی و حمایت از هنرمندان برای تولید آثار هنری مرتبط با آیات قرآن کریم و عترت، تبلیغ و نشر مفاهیم قرآنی و دینی با استفاده از زبان داستان و هنر، تشویق نویسندگان و هنرمندان حوزه قرآن و عترت، فراهم کردن بستر مناسب برای حضور نهادها، ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به منظور آشنایی با آثار نویسندگان، ادیبان و هنرمندان خلاق برگزار می‌شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این جشنواره در موضوعات داستان‌های قرآن و عترت برگرفته از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص)، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین(ع)، زندگی و سیره دیگر شخصیت‌های قرآنی و تمثیل‌های قرآن و عترت برگزار می‌شود.

جعفری با بیان اینکه آخرین مهلت دریافت آثار ۱۵ اسفند ماه سال جاری خواهد بود، افزود: به آثار برگزیده این جشنواره در بخش‌های جشنواره، داستان بلند، داستان کوتاه و بخش جشنواره نماز جوایزی تعلق خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه به شماره 32323399 تماس حاصل کنند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی farhangi-khj@farhangmail.ir و یا به آدرس بیرجند، خیابان شهید محلاتی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha