استقلال كشور نیازمند همت جوانان برای پیمودن سختی‌ها در حوزه اقتصاد است
کد خبر: 3872446
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

استقلال كشور نیازمند همت جوانان برای پیمودن سختی‌ها در حوزه اقتصاد است

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیركل ورزش و جوانان فارس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت تحمل سختی‌ها برای رسیدن به قله گفت: امثال سردار سلیمانی‌ها برای حفظ امنیت و دانشمندانی نیز برای دانش هسته‌ای كشورمان شهید شدند لذا در حوزه اقتصاد، جوانان باید سختی‌ها را تحمل كنند تا بتوانیم كشور مستقلی باشیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حیدرعلی كامیاب، مدیركل ورزش و جوانان فارس امروز، 28 دی‌ماه در مراسم افتتاح همزمان مراکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی در این استان كه به‌صورت ویدئو کنفرانس همزمان با 4 استان كشور و با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای رسیدن به قله مسیرهای سختی را طی كنیم.
وی افزود: امثال سردار سلیمانی‌ها برای حفظ امنیت و دانشمندانی نیز برای دانش هسته‌ای كشورمان شهید شدند لذا در حوزه اقتصاد جوانان باید سختی‌ها را تحمل كنند تا بتوانیم كشور مستقلی باشیم.
كامیاب به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری نیز اشاره كرد و گفت: معظم‌له دیروز فرمودند كار مردم توانمندسازی ایران است كه این كار به دست جوانان خوب و نخبه انجام می‌شود لذا باید همگی كمك كنیم تا این اتفاق خوب و میمون رخ دهد.
مدیركل ورزش و جوانان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح مركز نوآوری و شكوفایی جهاد دانشگاهی فارس گفت: جهاد دانشگاهی در طول یکسال گذشته اقدامات خوب، موثر و اثرگذاری در حوزه جوانان داشته است.
وی با بیان اینكه تعامل بسیار نزدیكی در حوزه جوانان با جهاد دانشگاهی داریم، افزود: بحمد الهی نقش جوانان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار پررنگ‌تر از قبل شده است و این‌ها فرصت‌هایی است که در چند سال گذشته به جوانان ما داده شده است.
كامیاب با یادآوری اینكه یكی از مهم‌ترین اركان بیانیه گام دوم انقلاب توجه به جوانان است، گفت: بعد از این بیانیه خط و مشی وزارت ورزش و جوانان نیز به این مسئله سوق پیدا كرد تا در راستای هویت‌بخشی و توسعه زیرساخت‌ها برای جوانان قدم بردارد و در این راستا نیز تفاهم‌نامه‌های مختلفی با سایر وزارتخانه امضا كردیم.
مدیركل ورزش و جوانان فارس یادآور شد: در این سال‌ها اقدامات بسیار خوبی چه در حوزه زیرساخت‌ها اعم از احداث خانه‌های جوان و سایر حوزه‌ها نظیر ازدواج، خانواده و كارآفرینی برای جوانان انجام دداه‌ایم.
وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مشارکت جوانان، بعد از 40 سال مجمع ملی جوانان تشکیل دادیم و این‌ها اقدامات خوبی است که در همین راستا انجام شده است و امروز هم برای اینکه وزارت ورزش نمی‌تواند به تنهایی متولی خدمات مورد نیاز جوانان باشد سعی می‌کند در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با سایر وزارتخانه‌ها خدمات مختلفی را به جوانان ارائه دهد.
كامیاب با بیان اینكه با نیروهای مسلح، بانك‌ها و بسیاری از دستگاه ها تفاهم‌نامه همكاری داریم، گفت: یكی از تفاهم‌نامه‌هایی كه برای جوانان بسیار مؤثر است، تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی است كه امروز حاصل آن را مشاهده می‌كنیم.
مدیركل ورزش و جوانان با بیان اینكه جوانان ما طرح‌ها و ایده‌های خوبی دارند، اهمیت حمایت از طرح‌های آنان را یادآور شد و گفت: چند سالی است که دولت دارد حمایت مادی از این طرح‌ها می‌کند اما حمایت مادی به تنهایی کافی نیست.

اختصاص 10 ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزایی به جوانان فارس
وی اظهار كرد: در سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان در حوزه تسهیلات، اشتغالزایی و کارآفرینی به جوانان استان اختصاص دادیم و امسال هم كمك‌های مادی و معنوی خود را در مراكز نوآوری و شكوفایی به جوانان ارائه می‌دهیم.
كامیاب با بیان اینكه در این مركز مشاوره‌های خوبی برای ترسیم مسیر آینده به جوانان دارای اندیشه و فكر ارائه می‌شود، گفت: در دو دهه قبل تغییراتی در قالب تسهیلات کارآفرینی داشته‌ایم البته یکی از دغدغه‌های جوانان شغل است اما تصمیمات احساسی نتوانسته بعد از یکی دو دهه این مشکل جوانان ما را حل کند، به خصوص فارس که یکی از استان‌های مشکل‌دار در حوزه اشتغالزایی است.

انتهای پیام
captcha