سیره مدیریتی و عرفانی سردار سلیمانی از او چهره ماندگاری ساخت
کد خبر: 3872362
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم:

سیره مدیریتی و عرفانی سردار سلیمانی از او چهره ماندگاری ساخت

گروه سیاست و اقتصاد ــ حجت‌الاسلام والملسمین بنایی گفت: سبک و سیره مدیریتی و فرماندهی سردار سلیمانی، از وی چهره‌ای ماندگار به عنوان سرباز مکتب امام خمینی و امام خامنه‌ای ساخت که نماد و پرچم‌دار مقاومت شد.

بازتاب شهادت سردار سلیمانی هنوز ادامه داردبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی بنایی، دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم امروز 28 دی ماه، در نشست کرسی­‌های آزاداندیشی «مجمع هماهنگی  پیروان امام و رهبری استان قم» که با موضوع «پیامدهای شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی» در دانشگاه طلوع مهر قم برگزار شد، گفت: مسئلۀ شهادت سردار سلیمانی نیز هنوز در جامعه بازتاب فروانی دارد؛ چراکه شخصیت نورانی حاج قاسم هنوز در حال تلألؤ است.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم که احزاب کشور از لحاظ فکری و ایدئولوژی بایستی تقویت شوند لذا درصدد برآمدیم تا با بیان این مسائل، عقبۀ فکری‌ برای احزاب ایجاد کنیم، افزود: ما معتقدیم که مسائل فکری نظام و موضوعات مورد ابتلای کشور باید در قم بیان شود و این خواسته از زمانی که حزب جمهوری اسلامی در قم نیز فعال بود، به همراه دوستانمان پیگیری می‌کردیم و از شهید بهشتی درخواست می‌کردیم که این گونه مسائل در قم طرح و مورد بحث واقع شود که ایشان نیز قبول کردند و حتی وقتی مقام معظم رهبری نیز دبیرکل حزب شدند، همین خواسته را دنبال کردیم و سفرهای پیاپی معظم له به قم و دیدار با نخبگان و فضلای حوزه نیز در همین راستا صورت می‌گرفت.

بنایی با اشاره به اینکه مسائلی که در این‌جا مورد بحث و مداقه و احیاناً اظهار نظر و بررسی قرار می گیرد به انقلاب مربوط است و کاری به چپ و راست ندارد، گفت: اگر بحث از اصول‌گرایی هم شده، به‌عنوان جریان هم‌زاد انقلاب اسلامی و جریانی که مبدع آن، حضرت امام (ره) بوده، بحث می‌کنیم و کاری به اشخاص نداریم، به‌همین علت نیز نام این تشکیلات مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری است، نه نام‌های فانتزی یا خوش آب و رنگ دیگر.

وی تصریح کرد: در عمل نیز این موضوع را ثابت کردیم؛ یعنی ما تابع رفت و آمدها و جابجایی دولت‌ها و رئیس‌جمهورها نیستیم؛ بلکه تابع عنصر و نهاد ثابت انقلاب، یعنی امام و رهبری و ولایت فقیه هستیم.

دبیر کل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم افزود: سردار سلیمانی به گردن جامعه جهانی و آزادی خواهان و عناصر ضد استکبار، صهیونیسم و تروریسم حق دارند و به‌گفته حضرت آقا، شهادت ایشان که به فرمان مستقیم ترامپ و کاملاً بزدلانه صورت گرفت، واقعاً قیامتی به‌پا کرد.

وی ادامه داد: بازتاب شهادت سردار سلیمانی هنوز ادامه دارد؛ چراکه شخصیت نورانی حاج قاسم هنوز در حال تلألؤ است و هرچه می‌گذرد، ابعاد آن، روشن‌تر می‌شود زیرا ایشان سیرۀ مدیریتی، سیره عرفانی و... داشت.

بنایی گفت: سبک و سیره مدیریتی و فرماندهی این شهید عزیز، نحوه تعامل و ارتباط او با نسل برخاسته از انقلاب اسلامی و ابعاد فرا منطقه‌ای آن، زندگی شخصی و سلوک عرفانی و شهادت طلبی او که سالیان طولانی به دنبال گمشده نایاب و جاویدان خود در جبهه‌های حق علیه باطل در سرزمین‌های اسلامی به دنبال آن بود، از وی چهره‌ای ماندگار به عنوان سرباز مکتب امام خمینی و امام خامنه‌ای ساخت که نماد و پرچم‌دار مقاومت گردید و سیدالشهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) لقب گرفت و ما در پی شناسایی اثرات کوتاه مدت و بلند مدت شهادت این مرد بزرگ هستیم.

انتهای پیام
captcha