وقتی عیار انسانیت، خوشبختی گمشده یک خانه را بازمی‌گرداند
کد خبر: 3872340
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

وقتی عیار انسانیت، خوشبختی گمشده یک خانه را بازمی‌گرداند

گروه اجتماعی ـ دست کمک دستگاه‌های اجرایی و خیران باعث شد تا خوسبختی گمشده به خانه بی فروغ راضیه و خانواده‌اش بازگردد.

وقتی عیار انسانیت، خوشبختی گمشده یک خانه را بازمی‌گرداندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، گاهی مشکلات زندگی با تمام توان به تو فشار می‌آورند تا عیار تو و انسان‌های پیرامونت را بسنجند؛ مشکلاتی از جنس نیازمندی و محرومیت که تنها به دست خیرخواهی انسان‌هایی بزرگ حل می‌شود و این به معنای روشن شدن عیار انسانیت آدم‌هاست.

در راستای محرومیت‌زدایی و تلاش برای حل مشکلات نیازمندان، اعضای مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان‌جنوبی به شناسایی خانواده‌هایی که نیازمند دست یاری هستند می‌شتابند تا بتوانند با بهره‌گیری از توان دستگاه‌ها درد آنان را التیام بخشند.

اعضای مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان‌جنوبی به همراه مسئولان از خانه یک خانواده که وضعیتش شناسایی شده بود، بازدید کرده و در این بازدید برای حل مشکلات این خانواده تصمیم‌گیری شد.

زن و شوهر جوانی در خانه‌ای که هر لحظه ممکن بود بر اثر شدت باران فروبریزد به همراه چهار فرزندشان روزگار می‌گذراندند. اتاق‌های کوچک و درهم تنیده، سقفی لرزان و کورسوی چراغی در وسط اتاق همه نشان از یک زندگی چندین ساله بود.

این زن جوان از روزهای جوانی‌اش صحبت می‌کرد که به خاطر رفت و آمد از این خانه به آن خانه تمام وسایل زندگی‌اش مستهلک شده، از روزهایی که مادر همسرش قصد داشت جگرگوشه‌اش را به بهزیستی بسپارد. او قصه زندگی‌اش را با روزهایی آغاز می‌کند که باردار بود، اما پدرشوهرش نیمه‌های شب به پنجره خانه سنگ می‌زند تا او را بترساند، این می‌شود که تصمیم می‌گیرد بار زندگی بربندد و همراه همسر و فرزندانش راهی شهر شود.

اما شهر نیز آن خانه آرزوهایی نبود که زن جوان در ذهن داشت. او از روزهایی دم می‌زند که همسرش برای کارگری جلوی هر ماشینی را می‌گیرد تا بتواند خرج زندگی را تامین کند، اما انگار زور سختی زندگی به زور کارش می‌چربد. این روزگار ادامه دارد تا اینکه همسرش تصمیم می‌گیرد زباله‌گرد شود تا خرج زندگی‌اش را از میان زباله‌های بی‌بها دربیاورد.

این زندگی برای یک زن جوان بسیار سخت است، آن قدر سخت که تصمیم می‌گیرد خود نیز در کنار همسر گوشه‌ای از زندگی را بگیرد و قالی ببافد تا خوشبختی گمشده‌اش را در میان رج‌های فرش بیابد، اما دیری نمی‌پاید که با گلایه صاحب‌خانه مجبور می‌شود دار قالی خود را بفروشد.

یکی از فرزندان این خانواده راضیه نام دارد، راضیه‌ای که زور زندگی او را وادار ساخته در مدرسه استثنایی درس بیاموزد. او علی‌رغم‌ باهوش بودن در پایه چهارم دبستان استثنایی بیرجند مشغول تحصیل است و این به این علت است که در زمان سنجش برای ورود به مدرسه به دلیل استرس نمی‌تواند به خوبی پاسخ دهد.

محمدحسین یکه‌خانی، مدیر آموزش و پرورش بیرجند در این بازدید به این خانواده قول داد تا دوباره از راضیه تست سنجش گرفته شده و در صورت مناسب بودن شرایط در مدرسه عادی درس بخواند.

با این سخن، گل از گل راضیه شکفت، انگار این تمام آرزوی این دختر بود، انگار دلش خانه راحت و غذای گرم نمی‌خواست، تمام آرزویش از این دنیا درس خواندن در محیطی بود که لیاقتش را داشت.

رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز در این بازدید پیشنهاد می‌دهد تا این خانواده به روستا بازگردند تا مشکلاتشان کمتر شود و نیز از محل مسکن محرومان به آن مسکنی نیز تعلق گیرد.

در پایان این بازدید تصمیم گرفته شد که این خانواده به روستای سراب مهاجرت کرده تا مسکنشان تامین شده و نیز زمینه اشتغالزایی پدر خانواده مهیا شود.

شاید این بازدید التیام بخشی از دردهایی باشد که این خانواده در طول زندگی خود آن را چشیده، دردهایی که بیش از هر چیز به مرهم انسانیت نیاز دارد.

گفتنی است، خیرین و نیک اندیشانی که آمادگی کمک به این خانواده را دارند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۱۰۰۳۲ به نام مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی واریز کنند و یا در صورت هرگونه سوال با شماره 9385616354 تماس حاصل کنند.

زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

انتهای پیام
captcha