تربیت 18 حافظ قرآن طی 600 روز در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3872050
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

تربیت 18 حافظ قرآن طی 600 روز در خراسان‌جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: با اجرای طرح تربیت حافظان قرآن به مدت 600 روز در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی 18 نفر از فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای ایشان موفق به حفظ قرآن کریم شدند.

تربیت 18 حافظ قرآن طی 600 روز در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، امروز 26 دی، با حضور در جمع حافظان فرهنگی استان در دارالقرآن عترت بیرجند، اظهار کرد: این طرح در سه مرحله و با مشارکت 40 نفر از فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به تربیت 30 هزار حافظ جزء 30 قرآن از بین دانش‌آموز و فرهنگیان استان در سال گذشته تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری نیز نزدیک به 50 هزار دانش‌آموز و فرهنگی استان در طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت ما تبیین هنرمندانه معارف قرآنی برای نسل جوان و آینده‌ساز انقلاب اسلامی است، افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری مورد توجه و تاکید قرار داده‌اند، باید توسط فرهنگیان و به شیوه منطقی و با نگاهی کاملا هوشمندانه به آیات و روایات قرآنی در مدارس نهادینه شده تا شاهد تحول عظیمی در نهاد خانواده و جامعه باشیم.

واقعی با تاکید بر اینکه بازگشت به قرآن، رمز سعادت و لازمه اصلاح سبک زندگی است، یادآور شد: لازمه تعالی بشر در این دنیا، عمل به آموزه‌های ناب دینی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و الهی است.

وی با بیان اینکه توجه به قرآن باید در اولویت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس باشد، خاطرنشان کرد: پیش از هر چیز باید توجه داشت که قرآن کریم، کتاب اعتقادی و یا اخلاقی صرف نیست بلکه کتاب زندگی است که عمل به دستورالعمل های آن مترادف با سعادت حقیقی و بهتر زیستن در همین دنیا است.

 

انتهای پیام
captcha