دانشگاه و حوزه علمیه باید در راستای روشنگری جامعه تلاش کنند
کد خبر: 3871156
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

دانشگاه و حوزه علمیه باید در راستای روشنگری جامعه تلاش کنند

گروه اجتماعی _ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دانشگاه و حوزه علمیه باید به عنوان ستون فقرات اسلام بیش از گذشته در روشنگری صحیح جامعه تلاش کنند تا جامعه از آسیب‌های هجوم فرهنگی دشمنان مصون باشد.

دانشگاه و حوزه علمیه باید در راستای روشنگری جامعه تلاش کنندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی، شب گذشته ۲۲ دی، در آیین پاسداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، شهدای مقاومت و گرامیداشت جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، اظهار کرد: دشمن با تمام گزینه‌های روی میز به جنگ ما آمده و باید همه ما پادگانی باشیم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی عاشق شهادت و متصل به خدا بود، اظهار کرد: دانشگاه و حوزه علمیه باید به عنوان ستون فقرات اسلام بیش از گذشته در روشنگری صحیح جامعه تلاش کنند تا جامعه از آسیب‌های هجوم فرهنگی دشمنان مصون باشد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی مانند شیشه عطری بود که شکست و بوی عطر آن دنیا را پر کرد، تصریح کرد: در این زمان حس حق طلبی، خداجویی و عشق به کمال در تمام قشرها نمایان می‌شود.

عبادی اظهار کرد: نباید مسائلی همچون شهادت سردار سلیمانی در احساس خلاصه و متوقف شود و باید این راه کمال تجزیه و تحلیل شود.

وی با بیان اینکه مبنای تمام عالم مادی و معنوی براساس قانون است و اگر می‌خواهیم به هر نتیجه‌ای برسیم باید به قانون عمل کنیم، تصریح کرد: واژه‌ای که استعمارگران از آن سوء‌استفاده کردند و متاسفانه به صورت صحیح برای مردم معنا نکردیم، واژه آزادی است اما آزادی در چارچوب قانون معنا می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پادگان‌ها و دانشگاه‌های نظامی می‌توانند در شرایط تحریم و بحران، گره‌های مختلف کشور به خصوص در زمینه صنعت و تولید را باز کنند.

 

انتهای پیام
captcha