پناه به قرآن؛ مامنی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3871141
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

پناه به قرآن؛ مامنی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه فعالیت‌‌های قرآنی ـ رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: سلامت نفسی که در بین کارکنان با توجه به زمینه‌های لغزشی، وجود دارد نشان‌دهنده این است که این افراد به معنای واقعی آن با قرآن انس گرفته‌اند.

پناه به قرآن؛ مامنی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیبرطبق کلام وحی، امنیت، آرامش، بهداشت روانی و هدایت از آثار ایمان است که هر فردی به این زنجیره متصل شود، آرامش و سلامت روان خود را تضمین کرده است.

نیروی انتظامی از آن دست نهادهایی است که با آسیب‌های اجتماعی سر و کار دارد، آسیب‌هایی که این نیرو باید به مقابله با آن بپردازد. اگر این افراد قوی باشند بهتر خواهند توانست با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنند، آسیب‌هایی که تر روز با آن ارتباط دارند و اگر قوی نباشند گریبانگیر آن‌ها خواهد شد.

اگر کارکنان نیروی انتظامی با ابزار مفاهیم قرآنی و الهی و دینی قوی شده باشند به راحتی میتوانند با آسیب‌ها مقابله کرده و علاوه بر حفاظت از جامعه، خود گرفتار آن نشوند.

حجت‌الاسلام محمدرضا عبدالهی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در مبانی دینی و اسلامی ملاک‌هایی برای پیشرفت جامعه وجود دارد که یکی از این ملاک‌ها میزان انس با قرآن است. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند انس با قرآن کریم مراحلی دارد و از مراحل آن، انس با الفاظ قرآن، انس با معانی قرآن، انس با مفاهیم و انس معنوی با قرآن است که باید طی شود. برای اینکه این زمینه‌سازی در نیروی انتظامی آغاز شود، حجم گسترده‌ای از اقبال جامعه و اقبال نیروها را جذب کرده‌ایم.
عبدالهی با بیان اینکه آمار قابل توجهی از اقبال کارکنان به سمت قرآن وجود دارد، تصریح کرد: در دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی ۳۸ نفر موفق به حفظ کل قرآن و بیش از ۳۰۰ نفر حافظ بیش از پنج جزء هستند. نیروی انتظامی در نوع خدماتی که ارائه می‌دهند و با آسیب‌های اجتماعی درارتباط است، باید کارکنان بیشتر با مفاهیم قرآنی انس داشته باشند تا بتوانند در برابر این آسیب‌ها مصون باشند.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: کمترین جرائم را در بین کارکنان داریم و کارکنان نیرو از سلامت نفس و برخورد مناسب با مردم برخوردارند. این کارکنان از لحاظ خدماتی که به مردم به صورت تخصصی ارائه می‌کنند، بسیار قوی هستند. سلامت نفسی که در بین کارکنان با توجه به زمینه‌های لغزشی، وجود دارد نشان‌دهنده این است که این افراد به معنای واقعی آن با قرآن انس گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: انس با قرآن موجب خودسازی شده و باعث می‌شود فرد از آسیب‌ها به دور باشد و شاید مهم‌ترین سازمانی که باید کارکنان آنت با قرآن و مفاهیم دینی انس داشته باشند نیروی انتظامی است تا در برخورد با آسیب‌های پیش رو از توان بالایی برای مقابله برخوردار باشند.این مفهوم اگر در جامعه توسعه پیدا کند، شاهد سالم‌سازی گسترده‌تری در بین نیروها خواهیم بود.
عبدالهی خاطرنشان کرد: باید مفاهیم قرآنی در جامعه گسترش یابد و فرد به فرد به آن عمل کنند تا شاهد زندگی سالم‌تری در جامعه باشیم و ما این هدف را در نیروی انتظامی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha