هویت جعلی؛ اولین حلقه زنجیر انحراف در آشنایی‌های اینترنتی
کد خبر: 3864260
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

هویت جعلی؛ اولین حلقه زنجیر انحراف در آشنایی‌های اینترنتی

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با اشاره به بروز ازدواج‌های اينترنتی گفت: در آشنایی‌های اینترنتی، برخی افراد هویت جعلی برای خود انتخاب می‌کنند و این امر، اولین حلقه زنجیر انحراف از اخلاقیات است.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس امروز، 24 آذرماه در جمع دانش‌آموزان دختر دبیرستان فرزانگان حضرت زینب(س) شیراز، با اشاره به اثرات منفی ازدواج اینترنتی، گفت: در اغلب مواقع اطلاعاتی که در فضای مجازی توسط اشخاص رد و بدل می‌شود، قابل اعتماد نیست؛ چرا که در بسیاری از موارد افراد اطلاعات شخصی و فردی خود را در اینترنت و فضاهای مجازی به‌صورت ساختگی و دروغین به یکدیگر بیان می‌کنند.
وی با بیان اینکه ازدواج‌های اینترنتی به دلیل مبتنی نبودن بر پایه‌های فرهنگی ارزش‌های جامعه و آشنا نبودن افراد با یکدیگر و ارزش‌های خانوادگی طرف مقابل به سرعت فرو می‌پاشد، گفت: در این شیوه آشنایی به دلیل اینکه مواجهه فیزیکی به وجود نمی‌آید، برخی افراد هویت جعلی برای خود انتخاب می‌کنند و به طرف مقابل اطلاعات غیر واقعی می‌دهند و این امر اولین حلقه زنجیر انحراف از اخلاقیات است که در آشنایی‌های اینترنتی رخ می‌دهد.
این مقام انتظامی افزود: ازدواج‌هایی به سبک اینترنتی از اعتبار لازم برخوردار نیستند و همواره با درجاتی از دروغ همراه هستند؛ چرا که در این شیوه برخی افراد سودجو به دلیل ناشناس بودن و دیده نشدن، اطلاعات نادرستی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و در برخی موارد، برای اخاذی و کلاهبرداری با احساسات آن‌ها بازی می‌کنند.
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس تأکید کرد: دختران و پسران جوان باید در انتخاب شیوه‌های همسریابی دقت کنند و برای جلوگیری از شکست و افسردگی در زندگی زناشویی از مشاور خانواده استفاده کنند تا بتوانند با شناخت و آگاهی بیشتری برای ازدواج گام بردارند.
نعمایی یادآور شد: بهترین راهکار برای رفع مشکلات ناشی از فضای مجازی، فرهنگ‌سازی است؛ به این معنی که مسئولان فرهنگی جامعه با ارایه مشاوره به والدین و همچنین تولید برنامه‌های مختلف به آموزش خانواده‌ها و جوانان نسبت به نقاط قوت و ضعف استفاده از اینترنت و خدمات آن بپردازند.

انتهای پیام
captcha