کد خبر: 3863883
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از فعالیت بیش از پنج هزار معلم استان در حوزه پژوهشی و رتبه‌آوری مقالات آتان در سطح کشور خبر داد و گفت: رویکردی که در آموزش و پرورش وجود دارد این است که دانش‌آموزان به سمت و سوی پژوهش حرکت کرده و تمامی توان خود را بر این امر بگذارند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز شنبه 23 آذر در مراسم نمادین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در دبیرستان نرجسیه بیرجند اظهار کرد: پژوهش لازمه انجام هرگونه فعالیتی است و تمام فعالیت‌هایی که در جامعه انجام می‌شود نیازمند برنامه‌ریزی است و باید پژوهش بر روی آن‌ها صورت گیرد.

وی افزود: اگر به تاریخچه پیشرفت کشورهای توسعه یافته نگاه کنیم، خواهیم دید که برای انجام کارهای زیربنایی پژوهش انجام داده‌اند و براساس آن برنامه‌ریزی به اهداف خود دست پیدا کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت بیش از پنج هزار معلم استان در حوزه پژوهشی و رتبه‌آوری مقالات آتان در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: رویکردی که در آموزش و پرورش وجود دارد این است که دانش‌آموزان به سمت و سوی پژوهش حرکت کرده و تمامی توان خود را بر این امر بگذارند.

واقعی با اشاره به جایگاه ویژه پژوهش در آموزش و پرورش، اظهار کرد: اعتباراتی برای این امر اختصاص داده شده است، اما کافی نیست و طی یک سال گذشته با پیگیری‌های استاندار در امر پژوهش شاهد افزایش اعتبارات بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته پژوهش، پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید است، ادامه داد: هدف این است که پژوهش در مدارس پررنگ‌تر دیده شود و علی‌رغم اینکه مسئولین فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام داده‌اند اما کافی نبوده و انتظار بسیار بیشتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری 50 برنامه فرهنگی، هنری و پژوهشی در این هفته در سطح استان، افزود: تجلیل از برترین‌های پژوهشی و معلمان پژوهنده و برپایی نمایشگاه‌های پژوهشی و تحقیقی از جمله این برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از پنج هزار معلم استان به صورت رسمی در حوزه پژوهشی فعالیت می‌کنند و برخی از مقالات و تحقیقات این معلمین نیز حائز رتبه‌های برتر استانی و کشور شده است.

مجید پورعیسی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی نیز با تاکید بر نقش دانش‌آموزان در توسعه یک کشور، افزود: ما چندین سال است که نفت را کشف کرده‌ایم، اما هنوز چندان توسعه پیدا نکرده‌ایم و این بدین دلیل است که جامعه ما هنوز از مرحله سنتی به مدرنیته ارتقاء پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: مدرسه نباید یک فضای بسته باشد و باید از حالت معلم‌محوری به دانش‌آموزمحوری تغییر پیدا کند چراکه بذر توسعه از آموزش و پرورش بیرون می‌آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی یادآور شد: اگر در حوزه آموزش و پرورش به خصوص در دوره دبستان سرمایه‌گذاری انجام دهیم جامعه توسعه یافته‌ای خواهیم داشت.

 

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: