آموزه‌های دینی را در مواجهه با فضای مجازی فراموش نکنیم
کد خبر: 3863521
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

آموزه‌های دینی را در مواجهه با فضای مجازی فراموش نکنیم

گروه اجتماعی ــ عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری، کنار گذاشتن آموزه‌های دینی را در نحوه مواجهه با فضای مجازی، یکی از علت‌های برخورد منفعلانه با آن دانست.

آموزه‌های دینی را در مواجهه با فضای مجازی فراموش نکنیمبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد کهوند، امروز 20 اذر جاری در دیدار با طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) در بیرجند با بیان اینکه شناخت‌ما از فضای مجازی ناقص و نادرست است، گفت: نداشتن شناخت کافی و مواجهه نادرست با فضای مجازی یکی از علل برخورد منفعلانه با فضای مجازی است.

وی، کنار گذاشتن آموزه‌های دینی در نحوه مواجهه با فضای مجازی را یکی دیگر از علت دیگر برخورد منفعلانه دانست و افزود: در فرهنگ دینی بسیاری از تعالیم ارتباط مستقیم با موضوع اینترنت و فضای مجازی پیدا می‌کند.

عضوکارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: تشبیه چاقوی دولبه برای فضای مجازی نادرست است و مفید یا مضر بودن بسته به نوع استفاده از آن دارد.

کهوند گفت: توصیه قرآن کریم در آیه ۶۰ سوره انفعال تنها به جنگ سخت و نظامی ارتباط ندارد، بلکه در حوزه جنگ نرم و ارتباط در فضای‌مجازی نیز باید امکانات خود را تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه در آیه ۶۰ سوره انفعال خداوند بیان‌کرده که « نیرو و امکاناتی که دارید برای مقابله با دشمنان آماده سازید»، تصریح کرد: سؤال ما این است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه زیرساخت‌های بومی فضای مجازی چه اقداماتی را انجام داده و در این زمینه چه پیشرفت‌هایی در کشور حاصل شده است؟

کهوند ادامه داد: گاهی در حوزه فضای مجازی مشکل از ساختار است و هر نوع استفاده از آن باز هم با آسیب‌هایی برای‌کودکان و نوجوانان همراه خواهد بود.

عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۴۱ سوره نساء فرموده که «لَن یجْعَلَ اللَّهُ لِلْکفِرِینَ عَلی المْؤْمِنِینَ سبِیل؛ و خداوند هرگز برای کافران راه تسلط بر مؤمنان قرار نداده است» و باید در فصای امروزی که با جنگ نرم مواجه هستیم، با تمسک به این آیه نگذاریم که معاندان و دشمنان راه تسلطی از طریق فضای مجازی بر ما پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha