نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3860527
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
۱۳ آذرماه؛

نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی ۱۳ آذرماه برگزار می‌شود.

چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی، امروز، 9 آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از مجموع 31 استان کشور تعداد 14 استان مجوز برگزاری نمایشگاه سراسری را دارند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی در خراسان جنوبی تثبیت شده و جایگاهی خوبی در سطح کشور پیدا کرده است، افزود: چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از 13 تا 18 آذرماه جاری با حضور هنرمندان 30 استان کشور از ساعت 16 تا 22 در نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به رشد 100 درصدی تعداد غرفه‌ها، اظهار کرد: 204 غرفه در این نمایشگاه مستقر خواهند شد که 95 غرفه آن مربوط به هنرمندان خراسان جنوبی، 65 غرفه مربوط به هنرمندان سایر استان‌ها و 44 غرفه مربوط به دستگاه های اجرایی فعال در حوزه صنایع دستی استان است.

رمضانی با اشاره به فروش 11 میلیارد ریالی نمایشگاه سال گذشته، تصریح کرد: امسال پیش بینی می‌شود این میزان فروش به دو برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، تصریح کرد: این تسهیلات، تسهیلاتی با عنوان کمک‌های فنی و اعتباری دولت بوده که از محل اعتبارات خود مبلغی را در اختیار دستگاه‌ها می‌گذارد و با استفاده از این مبالغ بخشی از سود تسهیلات به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان افرادی که تسهیلات گرفته بودند سازمان متعهد بود که 8 درصد سود را تحت عنوان یارانه سود پرداخت کند، بیان کرد: در راستای پرداخت تسهیلات با بانک‌های مختلف در سطح استان مذاکره کردیم و در نهایت بانک انصار اعلام آمادگی کرد.

رمضانی ادامه داد: دولت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک فنی و اعتباری داد و طی قرارداد با بانک انصار، این بانک قول داد که دو برابر این مبلغ را از منابع خود بگذارد.

وی با اشاره به قول تخصیص 5 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی از منابع بانکی، افزود: مقرر شد به افرادی که سازمان به بانک معرفی می‌کند تسهیلات ۱۰ درصدی تعلق گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به استقبال از دریافت تسهیلات در استان، یادآور شد: به سرمایه‌گذارانی که نیاز به تسهیلات داشتند و در سایر بانک‌ها نمی‌توانستند این تسهیلات را دریافت کنند مبالغی پرداخت کردیم.

 

انتهای پیام
captcha