ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در بیرجند آغاز می‌شود
کد خبر: 3860493
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
فردا؛

ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در بیرجند آغاز می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرماندار بیرجند گفت: ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و آغاز رسمی فرآیند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف از فردا (10 آذر) در فرمانداری بیرجند آغاز می‌شود.

ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در بیرجند آغاز می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی ناصری، فرماندار بیرجند، امروز 9 آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، انتخاب شوندگان در انتخابات هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایطی باشند.

وی افزود: اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه از جمله این شرایط است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: داشتن مدرک تحصیلی کارشناس ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام از جمله دیگر شرایط است.

ناصری ادامه داد: پس از ثبت‌نام داوطلبان فرآیندهای اداری و تایید صلاحیت‌ها انجام خواهد شد و بعد از تایید صلاحیت‌ها نتیجه به هیات نظارت منتقل و نتیجه نهایی را هیات نظارت اعلام خواهد کرد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه داوطلبان با مدارک کامل و برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کنند، تصریح کرد: اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر(حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر به معنی روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی از مدارک لازم برای ثبت‌نام است.

ناصری با بیان اینکه تاکنون تخلفی اعلام نشده، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام تا 16 آذرماه هر روز از ساعت 8 صبح تا 18 در فرمانداری بیرجند صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha