بررسی دستورالعمل‌های هجدهمین آزمون سراسری قرآن با حضور مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3860230
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

بررسی دستورالعمل‌های هجدهمین آزمون سراسری قرآن با حضور مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نشست توجیهی هجدهمین آزمون سراسری قرآن با حضور نمایندگان مؤسسات قرآن و عترت و مسئولان مربوطه برگزار شد.

بررسی دستورالعمل‌های هجدهمین آزمون سراسری قرآن با حضور مؤسسات قرآنیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد جعفری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز 7 آذر، در نشست توجیهی هجدهمین آزمون سراسری قرآن با مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت اظهار کرد: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) در میان آحاد جامعه است.

وی افزود: برای انس بیشتر با قرآن باید فعالیت‌های قرآنی را بسط و گسترش دهیم که تحقق این امر نیازمند یک کار جمعی است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همه ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت این وزارت برنامه‌‌های آموزشی را برای اثربخشی فعالیت‌ها ترتیب می‌دهد که برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در بهمن ماه سال جاری از جمله این برنامه‌هاست.

جعفری خاطرنشان کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان براي فراگیري معارف قرآن و عترت، از اهداف برگزاری این آزمون است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: راهبري آموزش‌هاي قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهاي درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌هاي مختلف آموزش قرآن و عترت از دیگر اهداف است.

جعفری بیان کرد: این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل؛ گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم( دو رشته)، گروه معارف اهل بیت(ع) (دو رشته)، گروه حفظ قرآن کریم(۹ رشته) و گروه آموزش‌هاي الکترونیک(دو رشته) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمون رشته‌هاي الکترونیکی روزهاي ۲۵ و ۲۶ دي‌ماه جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون رشته‌هاي کتبی نیز ۳ بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شرکت در تمامی رشته‌هاي آزمون براي همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است.

تمدید تاریخ ثبت‌نام

جعفری با اشاره به اینکه هر داوطلب براساس مقررات آزمون می‌تواند در یک یا چند رشته ثبت‌نام کند، افزود: تمامی امــور مربــوط بــه ثبــت‌نــام و دریافــت کــارت ورود بــه جلســه آزمــون از طریــق پایگــاه اینترنتــی بــه نشـانی www.quranedu.ir انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام در این آزمون، از ۱۲ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۱۲ آذرماه ادامه دارد البته تاریخ ثبت‌نام به احتمال زیاد تمدید خواهد شد، خاطرنشان کرد: مهلت ثبت‌نام و مشاهده دوره آموزشی براي رشته‌هاي الکترونیکی تا ۱۵ دي ماه ادامه خواهد داشت.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امکان صدور کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۵ دی‌ماه لغایت ۳ بهمن‌ماه فراهم خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه مبلغ ثبت‌نام و شرکت در آزمون براي هریک از داوطلبان در هر یک از رشته‌هـاي امتحـانی ۷ هـزار تومـان برای تـأمین بخشی از هزینه‌هاي آزمون است، خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج آزمون، به برگزیدگان آزمون به قید قرعه جوایز نقدي اهداء می‌شود.

در این جلسه دستورالعمل‌های برگزاری این آزمون برای مدیران و نمایندگان مؤسسات قرآنی تشریح شد. همچنین ابهامات و مشکلات در مورد این آزمون مطرح و برای رفع مشکلات نتیجه‌گیری و تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام
captcha