از حفظ کل قرآن کریم تا عضویت در تیم ملی
کد خبر: 3859074
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
گفت‌وگو با یک حافظ موفق:

از حفظ کل قرآن کریم تا عضویت در تیم ملی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ حافظ کل قرآن با بیان اینکه در 16 سالگی در آزمون دکتری شرکت کردم و با کسب رتبه دوم این آزمون و موفقیت در مصاحبه تخصصی، در هفده سالگی به عنوان جوانترین دانشجوی دکترای دانشگاه تهران وارد این دانشگاه شدم، گفت: در قرآن کریم آمده است که انسان چیزی جز تلاش نیست و به زودی نتیجه تلاش خود را خواهید دید، این وعده الهی است که یا در این دنیا و یا در آخرت نتيجه تلاش خود را خواهد ديد.

از حفظ کل قرآن کریم تا عضویت در تیم ملیمحمدسعید بیلکار، حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در 16 سالگی در آزمون دکتری شرکت کردم و با کسب رتبه دوم این آزمون و موفقیت در مصاحبه تخصصی، در هفده سالگی به عنوان جوانترین دانشجوی دکترای دانشگاه تهران وارد این دانشگاه شدم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز مشغول نگارش مراحل نهایي پايان‌نامه هستم، افزود: در مسابقات حفظ قرآن معمولا رتبه اول یا دوم را کسب می‌کردم.

جوان‌ترین دانشجوی دکترای تاریخ دانشگاه تهران بیان کرد: در سیزده سالگی با توجه به قانون مجلس شورای اسلامی برای حفاظ قرآن کریم و سپری کردن آزمون‌های مربوطه توانستم مدرک کارشناسی الهیات را اخذ کنم.

بیلکار با بیان اینکه در چهارده سالگی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانستم در این آزمون رتبه چهارم را کسب کنم و در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز موفق به کسب رتبه دوم ادبیات عرب شدم.

وی بیان کرد: انرژی که از کودکی داشتم باعث شد به سمت فعالیت‌های ورزشی نیز سوق داده شوم و در کنار قرآن و درس در این حوزه نیز فعالیت کنم.

وی که عضو تیم ملی پارکور ایران نیز است، افزود: این ورزش را از ۱۲ سالگي شروع کردم و دو سال پيش با کسب رتبه سوم در انتخابي تيم ملي، به عضويت آن درآمدم.

این نخبه قرآنی با بیان اینکه در مسابقات اخیر که به میزبانی کشور سنگاپور برگزار شد توانستم به فینال مسابقات راه پیدا کنم، تصریح کرد: در قرآن کریم خطاب به مومنان آمده است هر آنچه از پاکیزگی خداوند بر شما حلال فرموده است را حرام نکنید.

بیلکار بیان کرد: در قرآن کریم آمده است که انسان چیزی جز تلاش نیست و به زودی نتیجه تلاش خود را خواهید دید، این وعده الهی است که یا در این دنیا و یا در آخرت نتيجه تلاش خود را خواهد ديد.

وی با بیان اینکه مهم این است که انسان در راه قرآن قرار گیرد و برکت زندگی در مانوس بودن با قرآن است، یادآور شد: هر فردی باید در رسیدن به هدف پافشاری داشته باشد و این باعث می‌شود تا نظم و برنامه‌ریزی بهتری در این مسیر داشته باشيم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۲:۳۳
0
0
سلام علیکم، ماشاء الله به ایشون. اما ایشون چه رتبه ی مسابقه های معتبر و مطرح قرآن رو دارند که میفرمایند در مسابقات قران اول یا دوم میشدم.
captcha