ولایت فقیه؛ چراغ راه کشور در فضای غبارآلود فتنه‌ها
کد خبر: 3858714
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

ولایت فقیه؛ چراغ راه کشور در فضای غبارآلود فتنه‌ها

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان گفت: نقش ولایت فقیه برای بصیرت و هدایتگری جامعه در فضای غبارآلود فتنه‌ها برجسته است.

ولایت فقیه؛ چراغ راه کشور در فضای غبارآلود فتنه‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز زنجان اظهار کرد: ۵ آذر مصادف با سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی است و با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب خدمات این نهاد هنوز در جامعه ساری و جاری است.

وی با اشاره به خدمات بسیج در عرصه‌های سازندگی، اجتماعی، فرهنگی، محرومیت‌زدایی، سیاسی و امنیتی بیان کرد: تفکر بسیجی امروز نماد مقاومت است و به یاری پروردگار مقدمات توسعه بسیج مستضعفان در کشورهای اسلامی در حال شکل‌گیری است.

امام جمعه زنجان به ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: در سال ۵۹ مبارزه قهرمانانه نیروی دریایی ارتش در تاریخ پرافتخار ایران و حافظه مقاومت ماندگار شده است و نیروی دریایی همانند دیگر نیروهای مسلح به حفظ امنیت کشور کمک کرده‌اند.

امام جمعه زنجان ولایت فقیه را چراغ راه کشور دانست و گفت: ۴۰ سال از انقلاب گذشته و هر چقدر زمان می‌گذرد، نقش ولایت فقیه و حضور فقیه جامع الشرایط در کشور و جهان اسلام پر رنگ‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: دشمنان در سال ۹۶ چنان برنامه‌ریزی کرده بودند که سران آمریکا ادعا می‌کردند جشن کریسمس را در تهران برگزار می‌کنیم و در این بین سلطنت‌طلب‌ها، منافقان، آمریکا، اسرائیل و نوراکران آن‌ها در منطقه خاورمیانه پول‌هایی هزینه و شبکه ایجاد و عوامل نفوذی را تربیت کردند.

خاتمی با اشاره به جنایات دشمنان در عراق، سوریه، فلسطین و یمن عنوان کرد: آخرین سنگر جبهه مقاومت ایران بود و حساب شده برای آن برنامه‌ریزی کردند و باید آگاه باشیم اگر از دشمن غافل شویم، در کمین نشسته تا توطئه‌های خود را اجرا کند.

خطیب نماز جمعه زنجان افزود: فتنه امسال مانند سال ۹۶ نبود که فقط به بانک‌ها حمله کنند، بلکه غارت اموال عمومی و اموال مردم، ایجاد آشوب و نا امنی را در دستور کار داشتند و اینجاست که نقش امامت و هدایت الهی خود را نشان می‌دهد. نقش ولایت فقیه برای خروج از هوای غبار آلود برجسته است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری تاکید کردند مردم صف خود را از اشرار جدا کنند و مردم نیز در راهپیمایی‌های خودجوش به صحنه آمدند تا بگویند ما هم اعتراض داریم اما راه ما از هنجارشکنان جداست، در این بین هیچ کس نباید حضور مردم را به نفع جریان خود مصادره کند؛ چراکه این راهپیمایی به سود نظام بود.

خاتمی با اشاره به اینکه این اتفاقات ۴۰ سال در کشور افتاده و اولین توطئه نیست، تصریح کرد: ما باید دقت کنیم که این فتنه‌ها از کجا نشئت گرفته و اقدامات مقابله‌ای آن تحلیل شود. در مورد افزایش قیمت بنزین و نقاط ضعف و قوت باید کارشناسان نظر بدهند و ناظران نظارت خود را در بستر جامعه افزایش دهند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری روش‌‌های مقابله با فتنه را تبیین فرمودند، اظهار کرد: ایشان فرمودند: افزایش قیمت بنزین تصمیم سران قوا است. مسئولان باید نظارت بیشتری داشته باشند تا افزایش بهای بنزین مورد سوءاستفاده واقع نشود.

انتهای پیام
captcha