آغاز فرآیند تولید چهار پانسمان ویژه زخم به همت محققان جهاددانشگاهی
کد خبر: 3858683
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

آغاز فرآیند تولید چهار پانسمان ویژه زخم به همت محققان جهاددانشگاهی

گروه سلامت ــ رئیس جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، از آغاز فرآیند تولید چهار پانسمان ویژه زخم از سوی حققان این نهاد خبر داد.

آغاز فرآیند تولید چهار پانسمان ویژه زخم توسط محققان جهاد دانشگاهیسیدمهدی طبایی، رئیس جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از آغاز فرآیند تولید چهار پانسمان زخم توسط محققان این نهاد علمی در کشور خبر داد.

وی تصریح کرد: در حوزه تولید تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارند، اما به دلیل اینکه در تولید محصولات مشابه خارجی نیاز به پژوهش‌های کامل و زیرساخت‌های فیزیکی و انسانی و مجوز‌های لازم وجود دارد و این پروسه طولانی و هزینه‌بر است، بسیاری از افراد به جای تولید به واردات فکر کرده و آن را سودمندتر تشخیص می‌دهند.

طبایی بیان کرد: چهار پانسمان پر مصرف زخم مانند، مانند زخم پای دیابتی و پانسمان بیماران EB در کشور وجود دارند که وارد می‌شوند، اما با وجود تحریم‌ها کار واردات آن‌ها به مشکل برخورده است، این موضوع موجب شده است تا تولید محصولات مشابه خارجی در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به رسالت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های علمی و تکنولوژی به ویژه در زمینه زخم و ترمیم بافت که در حال حاضر جزء اولویت‌های پزشکی آن است، قدم مثبتی برداشته و به تولید این پانسمان‌ها اقدام کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: پشتوانه‌های مالی برای این طرح مشخص و مورد حمایت مسئولان بلند پایه نظام نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تولید این پانسمان‌ها به عنوان یک طرح شاخص در جهاد دانشگاهی مطرح شده است، یادآور شد: مطالعات اولیه با توجه به پتانسیل‌های موجود انجام شده و چهار واحد دیگر جهاد نیز که در سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند به این پروژه پیوسته و کارگروه ویژه‌ای در موضوع زخم‌پوش‌ها در دفتر مرکزی این نهاد تشکیل شده است.

طبایی بیان کرد: با توجه به بودجه مناسبی که برای این کار در نظر گرفته شده است امیدواریم که طی یک فرایند دو ساله این پانسمان‌ها را تولید کرده و این کار در جهاد دانشگاهی به ثمر بنشیند.
انتهای پیام
captcha