برگزاری بیش از ۴۰۰ یادواره شهید دانش‌آموز و فرهنگی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3858100
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

برگزاری بیش از ۴۰۰ یادواره شهید دانش‌آموز و فرهنگی در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: در اجرای طرح «لاله‌های روشن» و تا پایان سال تحصیلی جاری بیش از ۴۰۰ یادواره شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان در مدارس استان برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از 400 یادواره شهید دانش‌آموز و فرهنگی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز 28 آبان، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان و به منظور تقویت مبانی اعتقادی و الزام دانش‌آموزان به ارزش‌های انقلاب اسلامی، امسال طرح لاله‌های روشن در مدارس استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیش از 500 معلم و دانش‌آموز شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، تصریح کرد: حمایت آگاهانه از میراث گرانبهای شهدای والامقام به ویژه معلمین و دانش‌آموزان شهید، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اولویت‌های راهبردی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری نزدیک 100 یادواره شهید در مدارس استان و برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان طبس از ابتدای سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: تشکل‌ها و شوراهای دانش‌آموزی مدارس به عنوان شبکه بزرگ اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی ظرفیت بی‌نظیری برای جریان‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و وفاداری به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب دارند.

واقعی، از اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی، عقیدتی، هنری و ورزشی در چهلمین سالگرد تأسیس هفته بسیج خبر داد و بیان کرد: برگزاری یادوراه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، برگزاری مسابقات هنری، قرائت وصیت‌نامه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در مراسم آغازین مدارس، شرکت دانش‌آموزان بسیجی در صبح گاه مشترک بسیجیان استان و برپایی مسابقات ورزشی در مدارس، مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج است.

وی بیان کرد: تعمیق و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، صیانت آگاهانه از میراث گرانبهای انقلاب اسلامی و شناسایی و معرفی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی به نسل جدید انقلاب از مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: در اجرای طرح لاله‌های روشن و تا پایان سال تحصیلی جاری بیش از 400 یادواره شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان در مدارس استان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha