ضرورت شکل‌گیری شبکه ملی ارتباطات برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی
کد خبر: 3857350
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

ضرورت شکل‌گیری شبکه ملی ارتباطات برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه فضای مجازی باعث نفوذ فرهنگی دشمن و ترویج بی بند و باری در فضای حقیقی و مجازی می‌شود، گفت: شبکه ملی ارتباطات از ضرورت‌هایی است که باید اجرا می‌شد اما اکنون نشده است.

ضرورت شکل‌گیری شبکه ملی ارتباطات برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند امروز، 24 آبان، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: اینترنت امروز که در اختیار نوجوانان و نونهالان ایرانی قرار دارد، اصلاً اسلامی نیست، مردم و مسئولان نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند، این کم‌کاری، عزت و غیرت را از جوانان می‌گیرد.

وی افزود: فضای مجازی باعث نفوذ فرهنگی دشمن و ترویج بی بند و باری در فضای حقیقی و مجازی می‌شود، شبکه ملی ارتباطات از ضرورت‌هایی است که باید اجرا می‌شد اما اکنون نشده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به روند مبارزه با مفسدان اقتصادی، تصریح کرد: حمایت قاطعانه خود را از ریاست شجاع و انقلابی و پرتلاش قوه قضائیه در مبارزه با فساد اعلام می‌کنیم و خواهان ادامه همین روند در برخورد با مفسدان هستیم.

مختاری با اشاره به افزایش قیمت بنزین، ادامه داد: هر چند این طرح برای جلوگیری از استفاده بی حد و مرز برخی مرفهین خوب است اما این اقدام نباید در شب عید صورت می‌گرفت.

وی افزود: دولت به گران کردن بنزین به‌عنوان راه حل مبارزه با قاچاق نگاه نکند چراکه یکی از مهم‌ترین عوامل هدر دادن منابع سوختی قاچاق است که باید از آن جلوگیری کرد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: ما منطق دولت را در اجرای این طرح درک می‌کنیم؛ چراکه نباید عده‌ای با ماشین‌های متعدد دست در جیب مردم عادی کنند، اما انتظار می‌رود که دولت پیش بینی‌هایی برای جلوگیری از سوء استفاده از این موضوع نیز کرده باشد.

مختاری با بیان اینکه مردم پیگیری خواهند کرد که مابه التفاوت این اصلاح قیمت به خانوارهای ضعیف برگردد، افزود: دولت باید مدیریت کند که این افزایش قیمت بنزین سبب افزایش دوباره قیمت‌ها نشود؛ چراکه مردم بیش از این طاقت گرانی ندارند.

وی با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) محور وحدت بین تمام انسان‌های حق جوی عالم است و رستگاری مسلمانان در این است که به ریسمان الهی بر محوریت پیامبر(ص) چنگ زنند.

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: امروز همه مسلمانان شیعه و اهل تسنن باید با محوریت پیامبر و ایران اسلامی، علیه مستکبرین اسلام و بشریت باید متحد شوند تا آن‌ها نتوانند به اهداف شوم خود علیه مسلمانان برسند.

مختاری با بیان اینکه ایران با کشورهای غیر مسلمان، ستیزی ندارد، اما از قلدری آمریکا متنفر است، یادآور شد: امروز تقابل ایران اسلامی با استکبار جهانی است نه کشورهای غیر مسلمان.

انتهای پیام
captcha