۵۵ مرکز نیکوکاری در خراسان‌جنوبی فعالیت دارند
کد خبر: 3856980
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
با هدف شناسایی معضلات اجتماعی محلات؛

۵۵ مرکز نیکوکاری در خراسان‌جنوبی فعالیت دارند

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون در خراسان جنوبی ۵۵ مرکز نیکوکاری فعال با محوریت مساجد و با هدف شناسایی محرومان محله‌ها فعال است.

55 مرکز نیکوکاری در خراسان‌جنوبی فعالیت دارندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، احمد رفیعی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی، امروز، 22 آبان، در جمع اعضای هیئت امنای مراکز نیکوکاری استان اظهار کرد: با ایجاد شبکه‌های نیکوکاری و موسسات عام‌المنفعه در استان به دنبال ارتباطی صمیمی با مردم و خیرین هستیم تا شعار مردم برای مردم تحقق یابد.

وی افزود: شبکه‌های نیکوکاری و مراکز عام‌المنفعه به دنبال ارائه خدمات بر اساس نیازهای مددجویان با محوریت مساجد و محله‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین هر محله بر اساس اولویت‌های معیشت، درمان، جهیزیه، مسکن، اشتغال و فرهنگی هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: امدادگران در مراکز نیکوکاری تلاش خواهند کرد تا مشکلات و معضلات اجتماعی موجود در محله را شناسایی و در راستای رفع این مشکلات با استفاده از ظرفیت خیرین تلاش خواهند کرد.

رفیعی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری یک مرکز مردمی و دینی هستند، افزود: این مراکز در مساجد محله تشکیل می‌شود تا مردم به دستور الهی برای دستگیری از نیازمندان اقدام کنند و از آنجا که اعضای مرکز نیکوکاری از افراد همان محله تشکیل می‌شوند، در نتیجه اعضای مرکز نیکوکاری از وضعیت نیازمندان و افراد نیکوکار اطلاع دارند و به سهولت بستر لازم را برای تهیه نیازمندی افراد بی‌بضاعت از طریق خیران فراهم می‌کنند.

وی یادآور شد: هر چقدر شفاف‌سازی و مستندسازی از فعالیت‌های این مراکز به نحو شایسته به سمع و نظر مردم و مخاطبان برسد، به همان اندازه افزایش کمک‌ها، مساعدت‌ها، صدقات و نذورات خیرین برای کمک به خانوارهای نیازمند افزایش خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha