ثبت 700 وقف از ابتدای امسال/ وقف‌ها بر اساس نیازهای روز جامعه انجام شود
کد خبر: 3856645
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

ثبت 700 وقف از ابتدای امسال/ وقف‌ها بر اساس نیازهای روز جامعه انجام شود

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 700 وقف مختلف در کشور ثبت شده است، گفت: وقف‌ها باید بر اساس نیازهای روز جامعه انجام شود.

ثبت 700 وقف از ابتدای امسال/ وقف‌ها بر اساس نیازهای روز جامعه انجام شودبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، امروز 21 آبان، در همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، گفت: وقف برکات دنیوی و اخروی زیادی داشته و در موضوعات اقتصادی و اجتماعی کشور نیز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه کار خیر باید از روی کرامت باشد، افزود: سازمان اوقاف وابسته به دولت است اما وقف کار دولتی نیست و توسط مردم و خیران صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه در کلام پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تشویق به علم شده است، تصریح کرد: وقف‌ها باید بر اساس نیازهای روز جامعه انجام شود و حوزه جوانان، ازدواج، مسکن، اشتغال و حوزه علم و پژوهش نیازهای مهم جامعه بوده که باید در این عرصه نیز وقف‌هایی صورت گیرد.

عادل ادامه داد: ایران اسلامی به برکت مجاهدت رزمندگان و شهدا در بسیاری از موضوعات پیشتاز است و بیشتر حوزه‌های علمیه از محل موقوفه بوده و طلاب به برکت وقف‌ها تحصیل می‌کنند.

وی افزود: بهره‌وری از موقوفات فعلی، پشتیبانی از موضوعات دانش‌بنیان و وقف در حوزه اجتماعی از جمله رویکردهای سازمان اوقاف است که اوقاف تاکنون از سازمان‌های دانش‌بنیان در کشور حمایت کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: استعدادهای بسیاری در ایران اسلامی وجود دارند که به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها و امکانات این استعدادها به شکوفایی نمی‌رسند؛ بنابراین کسانی که تمکن مالی دارند باید وقف‌هایی در حوزه پژوهش انجام دهند.

عادل اظهار کرد: سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید موتورسیکلت‌های برقی و ایمپلنت‌های دندانی حمایت کرده که این شرکت‌ها در ارزآوری کشور و اشتغالزایی کمک‌کننده هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران بیش از 45 وقف دارد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 700 وقف مختلف در کشور ثبت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه افرادی که تمکن مالی دارند لازم است در حوزه وقف جهیزیه و ازدواج جوانان ورود پیدا کنند، یادآور شد: در حال حاضر شش هزار رقبه در حوزه آموزش و پرورش کشور وجود دارد.

انتهای پیام
captcha