اعزام بیش از ۷۰۰ مبلغ ویژه هفته وحدت به سمنان
کد خبر: 3856596
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

اعزام بیش از ۷۰۰ مبلغ ویژه هفته وحدت به سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه ۷۳۷ مبلغ، ویژه هفته وحدت به این استان اعزام شدند، گفت: هفته وحدت، فرصت خوبی برای تقریب مذاهب و انسجام بین مسلمانان است.

اعزام بیش از 700مبلغ ویژه هفته وحدت به سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل این اداره، امروز، 21 آبان‌ماه، در نشست کمیته فرهنگی و آموزش اربعین، با بیان اینکه به‌مناسبت هفته وحدت ۷۳۷ مبلغ بومی و غیربومی به هشت شهرستان استان سمنان اعزام می‌شوند، گفت اجرای برنامه‌های تبلیغی با محور ولادت پیامبر(ص)، وحدت و تقریب مذاهب، سبک زندگی نبوی و سیره پیامبر(ص)، سنت رسول‌الله(ص) و ... در زمره محورهای برنامه‌های تبلیغی مبلغان اعزامی در سراسر استان سمنان است.

وی با بیان اینکه از ۷۳۷ مبلغ اعزامی هفته وحدت، ۲۱ نفر شامل ۱۷ مرد و چهار زن غیربومی هستند که در کنار ۱۶۰ مبلغ بانو و ۵۳۹ مبلغ بومی و همچنین ۱۷ مبلغ و خطیب ویژه، اجرای برنامه‌های تبلیغی هفته وحدت را بر عهده‌ دارند، متذکر شد: در مناسبت‌های مذهبی استان سمنان  کشورهای اسلامی نیاز به یک رهبری جامع و واحد دارند که در این راستا اگر از ولایت‌فقیه تبعیت کنیم و نگاه ولایت‌پذیری را که این روزها در حال همه‌گیر شدن است، ترویج دهیم قطعاً مسیر هدایت جامعه مسلمانان در مسیر درست قرار می‌گیرد و این امر می‌تواند انسجام میان کشورهای جهان اسلام را مستحکم کند.

شکری ادامه داد: عمق اشتراکات بین مسلمانان از عمق اختلافاتشان بیشتر است؛ لذا تبیین اشتراکات جهان اسلام می‌تواند جامعه جهانی مسلمانان را محقق کند تا بتوانیم در برابر استکبار بایستیم، گفت: باید برای مقابله با جریان‌های وحدت‌ستیز برخورد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه ایستادگی در برابر کفر و استکبار، یکی از الزامات جهان اسلام است، یادآور شد: جبهه اسلام در برابر کفر تکلیف دارد و این امر در زمره اشتراکات مسلمانان محسوب می‌شود.

وی هفته وحدت را فرصت خوبی برای تقریب مذاهب و انسجام بین مسلمانان  برشمرد و گفت: پیامبر رحمت(ص) بهترین الگو و اسوه اخلاق و انسانیت بزرگ‌ترین راهبرد اتحاد مسلمانان است که بر این اساس تمام قدرت‌های پوشالی امروز در مقابل اسلام و اندیشه‌های اسلامی قد علم کرده‌اند که باید خودمان انسجام حقیقی بین مسلمانان را تحقق ببخشیم.

انتهای پیام
captcha