کیفیت کارهای فرهنگی فدای کمیت نشود
کد خبر: 3856561
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

کیفیت کارهای فرهنگی فدای کمیت نشود

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: تعداد برنامه‌هایی که در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اجرا می‌شود، قابل توجه است، اما باید توجه داشت که در حوزه فرهنگی، نباید کیفیت فدای کمّیت شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز، 21 آبان‌ماه در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، گفت: محور کار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، فرهنگی است و این موضوع باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: مرکز کانون‌های فرهنگی ـ هنری در دل مساجد قرار گرفته که این موضوع باعث احیای مجدد مسجدها مانند صدر اسلام که محل مشورت و رفع اختلافات وغیره بوده، می‌شود.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ اسلام به‌عنوان پایگاهی مهم برای مسلمانان شناخته می‌شده است، افزود: تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد باعث شده تا مشارکت و حضور مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان افزایش یابد که این مسئله بسیار مهمی است.

محامی با تأکید بر این‌که برنامه‌های کانون باید مردمی باشد، اظهار کرد: کاری که توسط مردم صورت می‌گیرد، کمترین هزینه و بیشترین تأثیرگذاری را دارد، برای همین است که همیشه بر مردمی شدن کارها تأکید می‌شود.

وی بیان کرد: استان سیستان‌و‌بلوچستان به کارهای فرهنگی نیاز دارد و در این خصوص، کار کانون‌های فرهنگی و هنری در این خطه نسبت به سایر استان‌ها دارای سختی و ارزش بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: سیستان‌و‌بلوچستان استانی مذهبی بوده و مساجد، رونق خاص خود را دارند که جای خوشبختی است اما از طرف دیگر تنگدستی مردم را نیز داریم، با این‌حال مردم این استان در حوزه مذهبی همیشه در حد توانشان پای کار هستند.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه افراد به خصوص قشر جوان در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، اظهار کرد: اعضای کانون‌ها به مصداق یک لشکر برای انقلاب ‌و اسلام هستند اما باید این افراد به‌درستی ساماندهی، هدایت و مدیریت شوند.

محامی بیان کرد: تعداد برنامه‌هایی که در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اجرا می‌شود، قابل توجه است، اما باید توجه داشت که در حوزه فرهنگی، نباید کیفیت فدای کمّیت شود؛ باید برنامه‌ها هر چند در تعداد کم، به‌گونه‌ای باشند که تأثیرگذاری آن مشهود باشد. تشکیل کانون‌های جدید فرهنگی و هنری مساجد و جذب بیشتر اعضا باید به‌عنوان یک اولویت پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha