روحانیت در مناطق زلزله‌زده نقش اجتماعی برجسته‌ای دارند
کد خبر: 3856560
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

روحانیت در مناطق زلزله‌زده نقش اجتماعی برجسته‌ای دارند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، حضور طلاب در مناطق زلزله‌زده را حرکتی جهادی خواند و گفت: روحانیت در مناطق زلزله‌زده استان نقش اجتماعی برجسته‌ای دارند.

روحانیت در مناطق زلزله‌زده نقش اجتماعی برجسته دارندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از دفتر امام جمعه تبریز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 21 آبان‌ماه در نشست ستاد بحران حوزه علمیه استان با تأکید بر اینکه فعالیت طلاب در مناطق زلزله‌زده ارزشمند است، گفت: فعالیت‌های انجام گرفته از سوی طلاب مدارس دینی در طول چند روز گذشته در مناطق زلزله‌زده چشمگیر بوده و این حضور قابل ستایش است.

وی اظهار کرد: پس از وقوع زلزله جمعه گذشته طلاب حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی به خصوص مدارس دینی شهرهای میانه، سراب و تبریز در قالب گروه‌های جهادی در مناطق آسیب‌دیده حضور یافتند و برای تسکین آلام مردم دست به کار شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: گروه‌های جهادی با اهتمام جدی برای کمک به آسیب‌دیدگان از همان لحظات ابتدایی حادثه در کنار مردم حاضر شدند و با نصب چادر، آواربرداری و توزیع لباس و اقلام گرمایشی و همچنین غذای گرم به یاری زلزله‌زدگان شتافتند.

وی اضافه کرد: براساس تأکیدات آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده، طلاب مدارس دینی استان تا ایجاد سقف‌های ایمن برای مردم در کنار اهالی شهرستان میانه و سراب و روستاهای تابعه هستند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه همه طلاب و روحانیان استان در مناطق زلزله‌زده حضور مؤثر دارند و به یاری مردم زلزله‌زده شتافته‌اند، یادآوری کرد: در صورت نیاز گروه‌های بیشتری به مناطق اعزام خواهد شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم حضور طلاب در مناطق زلزله‌زده را حرکتی جهادی خواند که نشان‌دهنده نقش مهم اجتماعی حوزه و روحانیت است.

انتهای پیام
captcha