۹۰ درصد کهگیلویه‌و‌بویراحمدی‌ها مشمول نام‌نویسی در بیمه اجتماعی عشایر هستند
کد خبر: 3856514
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

۹۰ درصد کهگیلویه‌و‌بویراحمدی‌ها مشمول نام‌نویسی در بیمه اجتماعی عشایر هستند

گروه اجتماعی ــ مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، حدود ۹۰ درصد جمعیت این استان مشمول نام‌نویسی در این صندوق هستند.

90 درصد کهگیلویه و بویراحمدی‌ها مشمول نام‌نویسی در صندوق بیمه اجتماعی عشایر هستند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، عیسی کریمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، امروز، 21 آبان‌ماه در بازدید از غرفه ایکنا در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلای یاسوج، اظهار کرد: حدود ۲۳ هزار خانوار در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان تحت پوشش هستند که از این تعداد حدود ۷۰۰ خانوار مشمول این صندوق شده‌اند و از این حقوق و مزایا استفاده می‌کنند.

وی افزود: در ماه گذشته حقوق مستمری‌بگیران صندوق افزایش یافت که به بهبود وضعیت معیشتی این افراد کمک می‌کند، ضمن اینکه فرهنگ‌سازی صندوق بیمه رفاه روستاییان و عشایر که بیمه‌ای اختیاری است باید به ۱۰۰ درصد برسد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه‌و‌بویراحمد اضافه کرد: اکنون باید ۶۴ هزار نفر را تحت پوشش این صندوق قرار می‌دادیم اما وضعیت اقتصادی، معیشت، اطلاع‌رسانی، عدم آگاهی و مهم‌تر از همه اعتماد جامعه به این خدمات باعث شده که نتوانیم به ۱۰۰ درصد برسیم و در تلاش هستیم.

کریمی با اشاره به اینکه جمعیت استان به سمت پیری پیش می‌رود، تصریح کرد: امروزه باید چاره‌ای بیندیشیم تا فردا در تله پیری و مشکلات عدم دریافت مستمری بازنشستگی گرفتار نشویم.

وی با اشاره به اینکه کارگزاران صندوق بیمه رفاه اجتماعی روستاییان و عشایر آماده ارائه خدمات هستند، بیان کرد: از همه جوانان بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال برای استفاده از این فرصت و مراجعه به فرمانداری، بخشداری و تمام ادارات امور عشایر استان، دعوت می‌شود.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، افزود: دولت با عظمی جدی ۷۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند و حداقل کمک دولت برای بیمه حداقل ۴۵۰ و حداکثر یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

کریمی ابراز کرد: با توجه به وضعیت امروز در بحث حمایت نظام بیمه‌های اجتماعی رقم قابل توجهی است، ضمن اینکه افرادی که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند و کشاورزان غیرساکن روستا می‌توانند در این صندوق بیمه شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی‌ها در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد حدود ۹۰ درصد جمعیت استان مشمول این صندوق هستند. از تمامی کسانی که مشمول این بیمه می‌شوند برای نام‌نویسی در صندوق بیمه روستاییان و عشایر دعوت می‌شود.

انتهای پیام
captcha