تصمیمات فراکسیون قرآن مجلس در زمینه آموزش قرآن به دانش‌آموزان
کد خبر: 3856432
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
ذوالقدر به ایکنا خبر داد:

تصمیمات فراکسیون قرآن مجلس در زمینه آموزش قرآن به دانش‌آموزان

گروه سیاسی ــ عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، جزئیات جلسه امروز این فراکسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی را تشریح کرد.

فاطمه ذوالقدر، عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره جلسه امروز، 20 آبان‌ماه این فراکسیون با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و اعضای این فراکسیون پرداخت و گفت: دستور جلسه امروز بررسی نحوه آموزش روخوانی و حفظ قرآن کریم در مدارس بود که دغدغه فراکسیون قرآن و عترت از سال اول بوده است.

تصمیمات اتخاذ شده درباره آموزش قرآن به دانش‎آموزان

ذوالقدر با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون در زمینه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم تصریح کرد: در این جلسه، مصوبات جلسات گذشته پیگیری شد و همچنین در راستای ادامه جلسات کارگروه مشترک فراکسیون قرآن و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت و تسریع در طرح افزایش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در بین دانش‌آموزان کل کشور برنامه‌ریزی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه، درباره انتظارات مجلس شورای اسلامی در حوزه آموزش قرآن بحث و بررسی شد و در ادامه، رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و همچنین آقای ذوعلم حضور داشتند و کارهایی که انجام داده‌اند را بر طبق آمار ارائه دادند، اما علی‌رغم این آمارها و اینکه گفتند 700 ساعت را برای آموزش قرآن کریم تا پایان سال دوازدهم اختصاص می‎دهند، اما هیچ خروجی مطلوبی را مشاهده نمی‎کنیم.

قرار شد که انجمن اولیا را فعال کنیم تا آموزش قرآن با همکاری آنها صورت بگیرد، چراکه در غیر اینصورت آموزش‌ها ناقص خواهد بود

دخالت اولیا در امر آموزش قرآن کریم به دانش‌آموزان

ذوالقدر با اشاره به دیدگاه‎های معاون وزیر آموزش و پرورش در زمینه آموزش قرآن به دانش‌آموزان افزود: باید این موضوع آسیب‌شناسی شود تا روشن شود که مشکل کار از کجاست؟ خانم حکیم‌زاده هم گفتند که سعی شده است در پایه ابتدایی از معلمان متخصص استفاده شود، اما این هم کافی نبوده است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرار شد که انجمن اولیا را هم در این موضوع دخالت دهیم تا آموزش قرآن با همکاری آنها هم باشد، چراکه در غیر این‌صورت، آموزش‌ها ناقص خواهد بود. وزیر آموزش و پرورش هم در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و گفتند که در جلسات بعدی، این صحبت‌ها را ادامه می‌دهیم تا راهکارهای دیگری را پیدا کنیم.

سخنان وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش قرآن به دانش‌آموزان

وی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش، یادآور شد: ایشان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود در این وزارتخانه در زمینه آموزش قرآن کریم و گسترش فرهنگ قرآنی تأکید کردند که ما از اثربخشی نظام تعلیم و تربیت اطمینان نداریم. همچنین ارتباط خانواده و مدرسه قطع است و پیوند ارگانیک میان آنها برقرار نیست.

وی در پایان گفت: در این جلسه، تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله آقایان پژمانفر، سالک، مسعودی، سلیمی، محجوب، طباطبایی و مقصودی و خانم‌ها ذوالقدر و سعیدی مبارکه نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و از جمله اینکه باید از روحانیون حوزه علمیه در این راستا استفاده شود یا اینکه بیشتر تمرکز ما و تمام آن 700 ساعت تا پایه ششم باشد و بعد از اینکه دانش‌آموزان مهارت لازم را کسب کردند، دیگر در دبیرستان نیازی به این آموزش‌ها نباشد. در پایان نیز قرار شد این مباحث ادامه داشته باشد.

گزارش مشروح این نشست متعاقباً در ایکنا منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha