خانه از پای بست ویران است/ توانمندی مؤسسات قرآنی را ببینید
کد خبر: 3856272
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

خانه از پای بست ویران است/ توانمندی مؤسسات قرآنی را ببینید

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند گفت: متاسفانه کار قرآنی را در کشور ما باید از زیربنا درست کرد چراکه شاید بعضی مشکلات بوجودآمده در استان‌ها به علت موازی‌کاری‌هایی است که در سطح کلان وجود دارد.

خانه از پای بست ویران است/ توانمندی مؤسسات قرآنی را ببینیدحمیدرضا جعفری، مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با تاکید بر تلاش اداراتی چون اوقاف و امور خیریه و سایر ارگان‌های قرآنی، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی که با تلاش فراوان هزینه‌های آب وبرق و... را تامین می‌کند، این قدرت را ندارد که با اداره‌ای مانند اوقاف و امور خیریه رقابت کند.

وی افزود: علاوه بر اصل 44 قانون اساسی که به دنبال واگذاری کارها به بخش خصوصی است، در امور قرآنی نیز آن بزرگ‌منشی و اخلاص متصدیان قرآنی باید بروز بیشتری پیدا کند.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ بیان کرد: چرا باید در یک استان و شهرهای مختلف مؤسساتی باشند که با زحمت مخارجشان را تامین کنند و از آن طرف ادارات پول‌های قابل توجهی داشته و بخواهند رقیب مؤسسات شده و کار مؤسسات را دچار اخلال کنند؟

جعفری ادامه داد: کار قرآنی ادارات بسیار مطلوب است، به شرط اینکه از کانال خود که مؤسسات قرآنی است، انجام شود و آن زمان با سپردن کار به مؤسسات، مانند یک پدر مهربان و با رعایت سعه صدری که باید یک متصدی قرآنی داشته باشد، رفتار کند.

وی با تاکید بر اینکه ادارات می‌توانند پیشنهادات خود را به مؤسسات قرآنی بدهند، افزود: اگر ادارات مربوطه بگویند کار را به مؤسسه‌ای واگذار نمی‌کنیم چون بخشنامه‌های ما را رعایت نمی‌کنند، این طرز برخورد درست نیست.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ تصریح کرد: متاسفانه از ظرفیت قرآنی استان کم استفاده شده و وقتی یک مدیریت بااخلاص و با تخصص و آینده‌نگر و بومی‌نگر وجود نداشته باشد، خواسته یا ناخواسته یک شکاف بین نسل‌های قرآنی بومی استان ایجاد می‌شود و با رفتن یک مدیر دولتی حتی اگر کار زیادکرده باشد، یا با تغییر سیاست کلی یک ارگان، احتمال ضربه خوردن به فعالیت‌ها وجود دارد.

جعفری با بیان اینکه مؤسسات قرآنی باید توانمند شوند، افزود: در برنامه‌ریزی‌ها و تعیین مسیر فعالیت‌ها و نیز در اجرای برنامه‌هاو... باید نقش مؤسسات پررنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی نیازبه یک تقویت همه جانبه دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه کار قرآنی را در کشور ما باید از زیربنا درست کرد چراکه شاید بعضی مشکلات بوجودآمده در استان‌ها به علت موازی‌کاری‌هایی است که در سطح کلان وجود دارد و باید در اصل دید وسیع‌تر شود تا بتوان کار را به درستی و مؤثر انجام داد.

انتهای پیام
captcha