آغاز طرح آموزش تخصصی حفظ قرآن‌کریم در مدارس البرز
کد خبر: 3856208
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

آغاز طرح آموزش تخصصی حفظ قرآن‌کریم در مدارس البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی- آموزش تخصصی حفظ قرآن‌کریم با حضور قاریان برجسته بین‌المللی در مدارس استان البرز با شعار«قرآن را ساده بیاموزیم » آغاز شد.

آغاز طرح آموزش تخصصی حفظ قرآن‌کریم در مدارس البرز

به گزارش ایکنا از البرز، علی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن‌کریم، 20 آبان در همایش آموزش تخصصی حفظ قرآن‌کریم که در دبیرستان علوم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، اظهارکرد: این آموزش‌ها در مدارس و دارالقرآن‌های وابسته به آموزش و پرورش استان البرز در قالب آموزش‌های گروهی به مدت ۱۰ جلسه آغاز شده است.
وی با بیان اینکه آموختن قرآن به ویژه حفظ قرآن بسیار ساده است اما نیاز به آموختن تکنیک‌های ویژه‌ای دارد، افزود: در ابتدا باید فضای خانه برای این حرکت بزرگ آماده کرد که در این میان والدین نقش موثری دارند.
این حافظ بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه فضای خانه باید فضایی مانوس با قرآن باشد، خاطرنشان کرد: مربیان تربیتی و معلمان هم در مدارس با ایجاد انگیزه و تشویق می‌توانند در این حرکت مهم قرآنی نقش‌آفرینی کنند.
رجبی بیان کرد: موضوع حفظ قرآن‌کریم درکشورما به نسبت بسیاری از ممالک اسلامی نوپاست اما در این سال‌ها اقدامات خوبی برای هدایت گروه‌های مختلف سنی به خصوص کودکان به سوی حفظ قرآن‌کریم انجام شده است.
این مدرس قرآنی ادامه داد: گذراندن دوره‌های مقدمات، حافظه‌ای قوی و متمرکز می‌تواند در فراگیری تخصصی قرآن نقش ماندگار داشته باشد.
وی در ادامه به ساختار حفظ قرآن حرفه‌ای اشاره و استفاده ازروش حفظ آسان، کاربردی و ماندگار، پشتکار، نظم، دقت، تقویت، تمرکز، توجه به مفاهیم، انتخاب حریف تمرینی خوب، امید و انگیزه را در آموختن و حفظ تخصصی قرآن ضروری دانست.
رجبی تاکید کرد: حضور فعال دانش‌آموزان در کلاس‌ها و برنامه‌های قرآنی به خصوص کسب مقام‌های قرآنی از سوی دانش‌آموزان در مسابقات کشوری نشان از استعداد آینده‌سازان ایران اسلامی در حوزه علوم قرآنی دارد که این مهم را باید تقویت کرد.

انتهای پیام
captcha