تجهیز كمپ جوانان جهان اسلام توسط جهاد دانشگاهی فارس
کد خبر: 3855612
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

تجهیز كمپ جوانان جهان اسلام توسط جهاد دانشگاهی فارس

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاد دانشگاهی و مدیرکل ورزش و جوانان فارس در خصوص تجهیز و هوشمندسازی کمپ توانمندسازی جوانان جهان اسلام در شیراز توسط جهاد دانشگاهی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی و حیدرعلی کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس امروز، 18 آبان‌ماه در دیداری ضمن بررسی ظرفیت‌های همکاری متقابل خصوصا در حوزه جوانان و توسعه و نهادینه کردن ورزش در جامعه پرداخته و در خصوص استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای تجهیز و هوشمندسازی کمپ توانمندسازی جوانان جهان اسلام که مراحل احداث را در شیراز طی می‌کند، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
حیدرعلی كامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این دیدار، گفت: این اداره‌کل از معدود دستگاه‌های اجرایی استان فارس به شمار می‌رود که در حوزه جوانان با مشکل کمبود اعتبار مواجه نیست.
وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب در حوزه ورزش و جوانان در نقاط مختلف استان فارس به توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی تخصیص یافته است، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر درصد قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی درحوزه ورزش و جوانان در فارس به بهره‌برداری رسیده و تعدادی از این پروژه‌ها نیز مراحل تکمیل و تجهیز را طی می‌کند.
كامیاب با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت‌های زیرساختی حوزه ورزش و جوانان در شیراز و دیگر نقاط استان فارس به‌زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد، گفت: رشد زیرساخت‌های حوزه ورزش و جوانان در استان فارس طی سال‌های اخیر و در مقایسه با دهه‌های قبل قابل قیاس نیست.

ظرفيت جهاد دانشگاهی در استعداديابی جوانان 
مدیرکل ورزش و جوانان فارس یکی از موضوعات مهم و مورد نیاز جامعه را استعدادیابی دانست و به ظرفیت جهاددانشگاهی در این زمینه اشاره و اضافه کرد: امکان واگذاری مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان به جهاد دانشگاهی در قالب یک تفاهمنامه وجود دارد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی در سطح کشور، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیر و علمی و تخصصی شدن هرچه بیشتر فعالیت‌های حوزه ورزش و جوانان در کشور و استان فارس باشیم.
کامیاب با اشاره به پایتختی شیراز در حوزه جوانان جهان اسلام، یکی از اقدامات اجرایی شده در این راستا را پروژه کمپ توانمندسازی آموزشی ورزشی جوانان جهان اسلام دانست و گفت: این کمپ شامل سالن آمفی‌تئاتر، محوطه ورزشی، استودیوهای مختلف، سالن همایش، غذاخوری و خوابگاه، ساختمان اداری و دیگر ملزومات در وسعتی به میزان ۲ هکتار است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با یادآوری اینکه کمپ توانمندسازی جوانان جهان اسلام پایان سال ۹۹ آماده بهره‌برداری خواهد شد، گفت: با بهره‌برداری از این مرکز، ایران سومین کشوری خواهد بود که بعد از ترکیه و آذربایجان در زمینه توانمندسازی و آموزش جوانان کشورهای اسلامی فعالیت می‌کند.
مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس نیز در این دیدار گفت: با توجه به پتانسیل و توانمندی این نهاد در مباحث علمی و پیشینه علمی و اجرایی جهاد دانشگاهی در حوزه جوانان و خانواده، امکان بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان فارس وجود دارد.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای همكاری در حوزه‌های مختلف
وی با اشاره به آمادگی جهاد دانشگاهی برای همکاری‌های متقابل در مباحث آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، اشتغال‌زایی و فعالیت‌های رسانه‌ای، گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در حوزه جوانان از پیشینه و اندوخته خوبی برخوردار است.
بابایی ادامه داد: با توجه به وجود مراکزی نظیر نوآوری و شکوفایی، روان‌شناسی، آموزش‌های تخصصی و خدمات تخصصی و درمانی در زیرمجموعه جهاد دانشگاهی، این نهاد می‌تواند بازوی توانمند تمام دستگاه‌های اجرایی خصوصا ورزش و جوانان در انجام هرچه مطلوب‌تر وظایف محوله باشد.
بابایی همچنین گفت: این نهاد می‌تواند همکاری مطلوبی را در زمینه استعدادیابی کودکان و نوجوانان و جوانان، انجام امور پژوهشی و علمی در زمینه ورزش درمانی، فعالیت‌های پیشگیرانه از بروز مشکلات سالمندی، فعالیت‌های آموزشی در زمینه‌های تخصصی حوزه ورزش و جوانان داشته باشد.

انتهای پیام
captcha