وحدت امت اسلامی زیربنای محکم قرآنی دارد
کد خبر: 3855451
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
امام جمعه موقت بیرجند:

وحدت امت اسلامی زیربنای محکم قرآنی دارد

گروه اجتماعی ــ مختاری با تاکید بر جدی گرفتن بصیرت‌افزایی در بین توده‌های مردم، گفت: وحدت امت اسلامی زیربنای محکم قرآنی دارد و در شرایط فعلی یک ضرورت قطعی محسوب می‌شود.

وحدت امت اسلامی زیربنای محکم قرآنی داردبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۱۷ آبان، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: شرایط در جامعه اسلامی باید به سمت کاهش طلاق‌های عاطفی و قانونی برود.

وی افزود: باید مردم و مسئولان برای فراهم کردن شرایط لازم برای تشکیل به موقع خانواده و استحکام روابط خانوادگی تلاش کنند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: هزینه‌های بسیار مراسم ازدواج از مهم‌ترین دلایل کاهش آمار ازدواج است که متأسفانه هر روز این تشریفات بیشتر می‌شود.
 
مختاری با بیان اینکه رسول الله(ص) فرمود که نشستن مرد در کنار همسر و خانواده‌اش از اعتکاف در مسجد من بهتر است، تصریح کرد: در طول تاریخ مردم و حضور آنان در صحنه نقش مهمی در حاکم شدن حق و موفقیت مؤمنان داشته است.

وی با تاکید بر جدی گرفتن بصیرت‌افزایی در بین توده‌های مردم، افزود: وحدت امت اسلامی زیربنای محکم قرآنی دارد و در شرایط فعلی یک ضرورت قطعی محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه وقتی هر مسلمانی با هر مذهبی بر اساس اسلام واجب می‌داند خداوند، پیامبر، قرآن و اهل بیت(ع) را دوست بدارد، این امر مبنای وحدت است، بیان کرد: قرآن اختلاف را عذاب می‌داند و عذاب تفرقه بی‌شک کمتر از بلاهای آسمانی چون سیل و زلزله نیست و از این منظر باید دوستی مؤمنین با مؤمنین جدی گرفته شود.

مختاری تصریح کرد: تقابل انقلاب‌اسلامی و استکبار تقابل فرهنگی است و می‌توان از این تقابل به عنوان یک تضاد نام برد چرا که اسلام ناب با استکبار جمع شدنی نیست.

وی ادامه داد: اسلام ناب توحید نبوی، علوی، فاطمی و حسینی با استکبار در تضاد بوده و دعوای ما با استکبار و صف‌بندی‌هایی که در داخل و خارج است ریشه‌ای و اساسی است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه این تقابل ذاتی و فراگیر است، خاطرنشان کرد: باید بدانید اگر به استکبار میدان دادید حد و مرز نداشته و تا براندازی دین و ایمان جلو خواهد آمد.

 

انتهای پیام
captcha