۸ وقف جدید در سربیشه به ثبت رسید/ سرمایه‌ای از جنس ایثار و فداکاری
کد خبر: 3855270
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

۸ وقف جدید در سربیشه به ثبت رسید/ سرمایه‌ای از جنس ایثار و فداکاری

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه گفت: هشت مورد از موقوفات جدیدالوقف در دهه وقف بوده و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسیده است.

۸ وقف جدید در سربیشه به ثبت رسید/ سرمایه‌ای از جنس ایثار و فداکاریبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رحیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه، شب گذشته ۱۵ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان سربیشه از ابتدای امسال 16 وقف جدید در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسید که 11 مورد جدیدالوقف، دو مورد جدیدالکشف و سه مورد حسینیه وقفی بوده است.

وی افزود: هشت مورد از موقوفات جدیدالوقف در دهه وقف بوده و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه ارزش ریالی این موقوفات را ۱۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال برآورد کرد و ادامه داد: وقف اموال و دارایی‌ها باعث روشن شدن چراغی تا قیامت در حیات و ممات افراد می‌شود.

رحیمی افزود: علی بلوچی با وقف یک قطعه زمین مشجر به درخت زرشک چهار ساله به مساحت 250 مترمربع از چاه کشاورزی شماره پنج سربیشه با نیت هزینه‌های فرزندان بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی نام خود را در زمره واقفین جدید سربیشه و خراسان‌جنوبی ثبت کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه ادامه داد: حسن رضا نادی نیز یک قطعه زمین به مساحت 250 مترمربع واقع در شهر سربیشه اولین وقف مشارکتی با نیت ساخت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست سربیشه را از آن خود کرد.

وی گفت: علی نادی یک قطعه زمین به مساحت 300 مترمربع از روستای گورید بالا را با نیت امور خیریه و عام‌المنفعه به وقف واگذار کرد و نام خود را در زمره واقفین جدید به ثبت رساند.

رحیمی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از اهمیت بالایی در نظام اسلامی برخوردار است، بیان کرد: با توجه به این مهم و استفاده از مبلغین بومی و مشاوره وقف، درویش خسروی پنج فنجان آب و اراضی از قناتین درح و یک باغ مشجر را با نیت تعزیه‌داری و اطعام عزاداران سیداللشهدا(ع) در شهر درح از توابع شهرستان سربیشه را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه افزود: محمد عباسی نیز 14 و نیم فنجان آب و اراضی در روستای شورکه را با نیت ایام فاطمیه در روستای شورکه و اکبر سالکی نیا سه سهم از سیزده سهم و سی و سه صدم سهم از مزرعه وقنات امرآباد باسناباد و 80 درخت مثمر را به نیت افطاری روزه‌داران در ماه رمضان در روستای چهکند مود به وقف واگذار کرد.

رحیمی گفت: غلامرضا صدریان شش دانگ یک باب منزل به مساحت 226 مترمربع از روستای استانست را برای مسجد روستا و توسعه آن وقف کرد.

وی ادامه داد: محمد حسینی یک قطعه زمین به مساحت 250 متر مربع در شهرستان سربیشه برای انتفاع مسجد امام حسن مجتبی(ع) سربیشه وقف کرد و در وقفی دیگر نیز دو دربند مغازه تجاری به مساحت 25 و 15 مترمربع با کلیه ملحقات و امتیازات با نیت هزینه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) وقف کرد و در سومین مورد 56 فنجان آب و اراضی از مزرعه و قنات سربیشه با کلیه ملحقات با نیت اطعام و عزاداری امام حسین(ع) و هزینه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) سربیشه را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه افزود: رضا صحرا گرد ۶۱۳ سهم و سی و سه صدم سهم از 920 سهم از سهم الارث خود را از سهام شرکت کویر تایر با نیت قرآنی قرائت و ختم قرآن در حق والدین خود و کمک به دارو و درمان افراد بی‌بضاعت و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک به ساخت مسکن محرومین وقف کرد و نام خود را در زمره واقفین جدید شهرستان با نیت‌های روز و مورد نیاز جامعه به ثبت رساند.

رحیمی از ثبت دو موقوفه جدیدالکشف در شهرستان خبر داد و بیان کرد: موقوفه آقامیرحسین خزاعی به مقدار ده فنجان آب و اراضی از مزرعه طامند که با نیت هزینه‌های حمام روستا بود و میرداد بیک نادی سه دینار آب و اراضی مود را به نیت عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در مود و در روستای گورید بالا وقف کرده که در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیدند.

استمرار نیکوکاری با وقف

وی اظهار کرد: یکی از راه‌های استمرار نیکوکاری و کمک به همنوع، سنت حسنه وقف است که شخص واقف با وقف اموال و املاک خود برای امور خیریه و عام‌المنفعه، درآمد آن موقوفات را به امور خیریه اختصاص می‌دهد و تا زمانی که آن موقوفه یا موقوفات باقی است، متولیان و متصدیان امر وقف موظف به حفظ عین موقوفه و بهره‌وری آن و اجرای نیات خیر واقفین هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه یادآور شد: ادیان الهی با الهام از منبع وحی در راستای هدایت جامعه بشری و تشویق آنان برای کمک به همنوعان خود نقش اصلی داشتند و بسیاری از مردم با تأسی به ارزش‌ها و پیام‌های ادیان، خود را در مسائل اجتماعی شریک دانسته‌اند تا حدی که بعضی تا سر مرز ایثار و فداکاری پیش رفتند.

انتهای پیام
captcha