وقف متناسب با علوم روز باشد
کد خبر: 3853988
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

وقف متناسب با علوم روز باشد

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید وقف متناسب با علوم روز باشد، گفت: فرهنگ وقف در صورتی می‌تواند در تولید علم و فناوری نهادینه شود که این فرهنگ به مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی نیز ورود پیدا کند.

وقف متناسب با علوم روز باشد/ ورود به مراکز علمی و دانشگاهیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز، 11 آبان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست تخصصی وقف با حضور اساتید دانشگاه و نخبگان علمی و مدیرکل و معاونان اداره کل اوقاف استان در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وقف در راستای علم و فناوری و روش‌های نوین وقف در این نشست بررسی می‌شود، گفت: این نشست روز دوشنبه 13 آبان ماه جاری در سالن علامه فرزان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی افزود: تبادل نظر در خصوص راه‌های توسعه و ترویج فرهنگ وقف و ارائه و طراحی راهکارهای جدید در راستای توسعه فرهنگ وقف از اهداف برگزاری این نشست است.

مختاری بیان کرد: آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با مقوله وقف و موقوفات و استفاده از تجربیات فنی و علمی نخبگان و اساتید در راستای فرهنگ‌سازی سنت حسنه وقف مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه از زمان‌های گذشته موقوفاتی انجام شده که وقف‌هایی نیز در خصوص علم و دانش صورت گرفته، ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این نشست مردم و دانشگاهیان و خیران به سمت ترویج و توسعه فرهنگ وقف و علم و دانش هدایت شوند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید وقف متناسب با علوم روز باشد، تأکید کرد: فرهنگ وقف در صورتی می‌تواند در تولید علم و فناوری نهادینه شود که این فرهنگ به مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی نیز ورود پیدا کند.

انتهای پیام
captcha