شعر عاشورایی نسل امروز را به سمت الگوهای دینی هدایت کند
کد خبر: 3852063
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

شعر عاشورایی نسل امروز را به سمت الگوهای دینی هدایت کند

گروه فرهنگی- نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر معرفی چهره های تاریخ به جوانان و نسل امروز گفت: شعر به ویژه شعر عاشورایی می تواند نسل امروز را به سمت دین و الگوهای دینی هدایت کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌محمد مرادی، نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، امروز، یکم آبان ماه در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه اظهار کرد: این‌گونه کنگره‌ها برای شناسایی انسان‌های پنهان در تاریخ به نسل امروز اهمیت بسیار دارند و باید بتوان الگوهای بزرگ تاریخی را احیا و معرفی کرد.
وی به تأثیرگذاری این کنگره بر روی جوانان اشاره و عنوان کرد: باید برای جوانان به‌گونه‌ای از تاریخ عاشورا و الگوهای دینی گفت که دین‌گریز نشوند و نسبت به شناخت دین علاقه‌مند شده و خود پیگیر باشند.
نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: معرفی و احیای انسان‌های بزرگ در تاریخ باید همان‌طوری که هست باشد و درواقع برای بهتر شدن در این زمینه از اساتیدی که توانمند و موفق هستند در این عرصه بهره گرفت.
دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی، با هدف شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقاء سطح کیفی اشعار آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف در حال برگزاری است.
گفتنی است؛ کارگاه شعر با حضور اساتیدی چون عبدالجبار کاکایی، بهروز سپیدنامه و بهروز خیریه در بخش جنبی و همزمان با اولین روز از برگزاری این کنگره ملی برگزار می‌شود.
برپایی نمایشگاه عکسی از آیین‌های عاشورایی نیز در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه برپاشده است که در طول برگزاری این کنگره پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha