شوق دایر کردن کلاس‌های قرآن برای کارمندان
کد خبر: 3851007
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

شوق دایر کردن کلاس‌های قرآن برای کارمندان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول خانه قرآن بیت‌الزهرا زنجان با اشاره به اینکه بیشتر خانه‌های قرآن صبح‌ها فعالیت می‌کنند و اغلب بانوان حضور می‌یابند، گفت: هدف از دایر کردن خانه قرآن بهره‌مندی کارگران و کارمندان از این دوره‌ها است.

شوق دایر کردن کلاس‌های قرآن برای کارمندانقدرت‌الله نورمحمدی، مسئول خانه قرآن بیت‌الزهرا زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: این خانه قرآن با آموزش روخوانی، روان‌خوانی و تجوید زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند و از سنین کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی در این خانه قرآنی حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های قرآن روزهای شنبه و یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، بیان کرد: بابت دوره‌ها مبلغی از کسی دریافت نمی‌شود و مکان کلاس‌ها نیز با کمک اهالی تعبیه شده است.

مسئول خانه قرآنی بیت‌الزهرا زنجان بیان کرد: زمان کلاس‌ها طوری تنظیم شده که افراد کارمند و کارگر بتوانند در دوره‌ها حضور یابند و لطمه‌ای به معیشت آن‌ها وارد نشود و این کار با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

این مسئول یادآور شد: مسئولان استان بازدیدی از مکان این دوره‌ها داشتند و برای صدور مجوز جدید نیاز به سند بود که به دلیل دراختیار نبودن سند، خانه خود را برای ادامه کلاس‌ها معرفی کردم تا دوره متوقف نشود.

نورمحمدی با اشاره به اینکه خانه قرآنی بیت‌الزهرا به شکل هیئتی اداره می‌شود، ابراز کرد: علاوه بر کلاس‌های قرآن در روزهای پنجشنبه، زیارت عاشورا و ادعیه نیز قرائت می‌شود که مراجعان و بازرسان از آن استقبال کردند.

وی با اشاره به اینکه این خانه قرآنی بیش از 15 سال سابقه فعالیت دارد، انگیزه دایر کردن این کلاس‌ها را این چنین بیان کرد: از کودکی به قرآن علاقه داشتم، تحصیلات خود را در رشته علوم قرآن و حدیث ادامه دادم، شغل نظامی داشتم در محل کار نیز به فعالیت‌های قرانی می‌پرداختم و قرانی جزئی از وجودم شده و امیدوارم مورد قبول حق تعالی قرار گیرد.

مسئول خانه قرآنی بیت‌الزهرا زنجان با اشاره به اینکه بیشتر کسانی که خانه‌های قرآنی راه‌اندازی می‌کنند، درآمد و بیمه ندارند، بیان کرد: برای رونق بخشی به کلاس‌ها، کمک‌های مالی و ارائه مشوق‌هایی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام
captcha